Avatar billede poha66 Nybegynder
07. september 2010 - 16:20 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

DDNS over mobile Internet

Hej

Siddet og bakset noget med at forsøge at få adgang til en PC som har mobilt INternet (altså USB-stik - tilgang via udbyder).
Jeg har oprettet en konto hos DynDns.com.
Det er meningen jeg vil kunne overtage PC vha. Remote Desktop - fra det firma jeg arbejder i.
Når jeg pinger den PC , som pt. står lige ved siden af mig - svarer den ikke (men det er sådan set OK) da den opløser adressen korrekt - kan jeg se. Der er muligvis noget 'ikke-svar' over Dyndns? Har sat op på klienten, at den skal svare. Men skidt med det.
Problemet er , at jeg ikke kan køre RDP-connection til den heller?
Der er givet tilladelse på den PC jeg ønsker at overtage - og den er tilkoplet via USB- mobile internet.
DynUpdater.com er installeret - så den får også ændret sin adresse korrekt - hvis jeg går af og på.

MEN  virker det gør det sgu ikke.

De fleste vejledninger handler mest om at sætte det op i routeren - men det burde vel kunne lade sig gøre at sætte det op direkte?

Nogen der har nogen erfaringer med det ? Så hører jeg meget gerne

Poul
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
07. september 2010 - 17:26 #1
Jeg tro du har en mobil bredbånd, med shared ip.

Dette betyder at din udbyder har flere klienter bag samme offentlige ip adresse. Hvilket igen vil sige at det du prøver på ikke kan lade sig gøre.

Hvis du gå ind på www.iptools.dk, og se hvilket offentlige ip adresse du har der, svarer den så overens med den ip adresse dit mobil bredbånd netkort har fået?
Avatar billede poha66 Nybegynder
07. september 2010 - 19:24 #2
Har ikke lige hørt om shared IP. Men jeg fandt IP'en bl.a. via myip.net - men også via ipconfig - så jeg tror ikke lige der er noget galt. Prøvet på min hjemme PC - og de viser det samme - men hvordan skulle man kunne se, at der er 'flere' på samme IP?
Den skiftede desuden jævnligt - og opdaterede korrekt på Dyndns.
Så jeg tvivler lidt på din teori.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
07. september 2010 - 19:35 #3
Hvis tilfældet er at www.iptools.dk viser den ip du har stående i ipconfig, er min teori forkert.

Så er der noget andet galt.
Har du en firewall aktiveret på din maskine. (Bemærk at alle computere efter XP SP2 har dette indbygget.)
Avatar billede poha66 Nybegynder
07. september 2010 - 21:28 #4
jeg har slået FW total fra i test-sammenhæng - så desværre kan det heller ikke være her den halter.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
07. september 2010 - 21:34 #5
Den ddns, svare den overens med den ip du har ipconfig?
Avatar billede poha66 Nybegynder
07. september 2010 - 22:22 #6
ja -
Der kan være lidt forsinkelse hvis jeg lige har skiftet IP, hvad man stort set gør hver gang man starter et mobilt internet op.
Det skyldes dog bare at det program dynupdate kun checker hvert 10. min.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
07. september 2010 - 22:43 #7
hmm...
Hvilket leverandør af mobil bredbånd har du?
Hvilket port prøver du at nå på dit mobile bredbånd?
Kan du sende mig din ip på mail? (Kenneth [snable-a] dalbjerg [punktum] nu ?
Avatar billede poha66 Nybegynder
08. september 2010 - 08:44 #8
TDC
Jeg værdsætter din involvering og engagement, men er også en paranoid IT-administrator - så jeg takker lige nej til det sidste tilbud - selvom der ikke ligger noget på den test-bærbare pC jeg kører med - kan jeg jo ikke vide om du er en 'ond bot-net hersker' :-)
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
08. september 2010 - 21:16 #9
Hvis ikke du kan pinge din maskine, så må der være en eller anden firewall foran.

Prøv at høre TDC om de har puttet noget sikkerhedsfilter foran dit bredbånd.
Avatar billede poha66 Nybegynder
09. september 2010 - 08:48 #10
Satser på at tage den med hjem i aften og kigge lidt videre på sagen.
Jeg skal nok under alle omstændigheder investere i en 3G-router, da det er nødvendigt at have en ekstern antenne på.
Er der nogen der kender en 3G-router som både kan have ekstern antenne & har DDNS-mulighed i opsætningen?
Avatar billede Nereos Nybegynder
13. oktober 2010 - 22:11 #11
Jeg tror DDNS næsten er standard?

Måske den her:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=3g&sp=all&pid=523693
Avatar billede poha66 Nybegynder
14. oktober 2010 - 08:30 #12
Den ligner een, som jeg har haft til test - men som ikke fungerer. Det lyder som det er på samme måde, med at du stikker USB-modem'et i routeren. Men det er jo IKKE muligt at sætte en ekstern antenne på USB-modemmet. Teknisk set (og det har jeg måske ikke beskrevet godt nok) taler vi jo om 2 antenner. Een til at modtage signalet fra TDC eller 3 (f.eks.) og så noget til privat trådløs. Det er antennen til at modtage fra ekstern leverandør jeg skal have forstærket.
Vi har nu investeret i en DIGIConncet WAN 3G - som kan de her ting + meget andet og jeg er sådan set klar til at gå videre fra min test maskine - så opgaven er så tæt på at være løst.
Det er så heller ikke lige 'hyldevare' og prisen er goså en lidt anden
Tak for budene - men jeg må nok lukke spørgsmålet og give dem til mig selv
Avatar billede poha66 Nybegynder
14. oktober 2010 - 08:30 #13
Yes
Avatar billede Nereos Nybegynder
14. oktober 2010 - 16:39 #14
Fuck man ligger den ikke over 4000 kr :O
Avatar billede poha66 Nybegynder
15. oktober 2010 - 09:44 #15
jo ca. 50 % over - men det er til arbejdsbrug - ikke privat.
Men det er lidt dyrt ift. man kan få de andre fra omkring 500