Avatar billede plovski Novice
10. september 2010 - 11:51 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fusion af to kolonner i en tredje.

Hej, jeg er ikke særlig god til Excel, derfor dette sikkert ganske banale spørgsmål. Sidder med to kolonner, som jeg gerne vil fusionere i en tredje. Konkret drejer det sig om fornavn og efternavn med et mellemrum i mellem.

Jeg har luret så meget som at følgende kode i kolonne C1 producerer det ønskede resultat:
=A2&" "&B2

Mit spørgsmål går på, hvordan jeg laver en kode, der ikke er rækkespecifik, men som automatisk forholder sig til, hvilken række, der er tale om i dens udførsel af koden.

Altså én, der fortæller Excel, at kolonne A og kolonne B i række "X" skal fusioneres i kolonne C.

KH PF
10. september 2010 - 11:58 #1
Du kan bare kopiere den fine formel du har lavet til de øvrige celler i C, så sørger Excel for resten.
Husk at du kan trække eller dobbeltklikke i den sorte firkant nede i højre hjørne af cellen for at kopiere formlen.
Avatar billede plovski Novice
10. september 2010 - 14:28 #2
Hej, så blev jeg så klog. Tusinde tak. Læg et svar, så får du point. Det var forbilledlig instruktion. L
10. september 2010 - 14:30 #3
svar