Avatar billede timealert Nybegynder
10. september 2010 - 14:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Sub.domain.com problemer

Jeg har et problem med et subdomain jeg har lavet. Jeg har et .dk domæne og et .com domæne. Jeg vil gerne have at .com-domænet henviser til en.domæne.dk men bliver vist som domæne.com i URL linjen i browersen. Altså så den engelske oversættelse af domæne.dk/side1.htm bliver vist som domæne.com/page1.htm (som i virkeligheden er domæne.dk/en/page1.htm). Dette er sat op via GratisDNS og virker vidst fint, men siden bliver ikke vist korrekt. Tekst og HTML formatering virker fint med alle stierne til indhold i andre mapper som f.eks. billeder, css mv. virker ikke.

Som jeg har lavet siden nu, ligger mine underdomæner f.eks. en.domæne.dk som undermappe for hoveddomænet altså: domæne.dk/en. Stierne (url paths) virker fint hvis man tilgår domæne.dk/en hvor jeg bruger "../" til at linke til css, billeder mv. Hvordan laver jeg stierne så de virker med en.domæne.dk?
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2010 - 16:05 #1
skriv den direkte sti til dokumenterne, og ikke den relative.
f.eks: http://en.domain.dk/document.html
Avatar billede timealert Nybegynder
10. september 2010 - 16:23 #2
Ja selvfølgelig! Tak for hjælpen.

Er der, evt. en anden måde at gøre det på?
Jeg er ret glad for relative stier, specielt når siden afprøves lokalt og derefter smides på nettet. Med direkte stier skal alle links ændres inden siderne kommer på nettet.

Husk at smide et svar!
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2010 - 18:37 #3
tja... jeg ville jo så foreslå dig, at hvis du absolut skal have begge domæner, laver en videredirigering fra det ene til det andet, med en index.html.

så den altid hopper på .com, og så checker den brugerens ip adresse, og viser dansk version hvis han er dansker, ellers viser den engelsk.
Avatar billede timealert Nybegynder
10. september 2010 - 20:31 #4
Ok, tak for hjælpen. Husk at skrive et svar så jeg kan give dig point.
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2010 - 22:34 #5
jeg har svaret det bedste jeg ved.. :)