Avatar billede Slettet bruger
15. september 2010 - 14:40 Der er 31 kommentarer

Download fra dr.dk

Hjæææææææææææælp!
Jeg vil bare gerne spørge: Hvordan downloader jeg filmklippene på dr.dk/bonanza ?? Sådan at de bare kan ligge i en mappe på min computer og jeg kan afspille dem når jeg vil (hvis der nu ikke lige er internet], og sådan at jeg kan bruge den afspiller jeg ønsker. mm.
Jeg har skrevet ind til DR om jeg kunne få lov til at købe de afsnit jeg gerne ville have, men nej. De ville ikke hjælpe...
Så jeg tog kampen op selv og downloadede først firefox og downloadhelper til - men det gider ikke virke inde på dr's bonanza. Kun youtube og sådan.. Og så prøvede jeg at downloade en demo af noget der hedder WM recorder, men det gider heller ikke virke.
Håber virkelig der er nogen der vil hjælpe - og måske give nogle rimeligt letforståelige instrukser - for jeg ved ikke hvordan jeg gør.. Og jeg nægter at tro det er umuligt! :-)

Kh den desperate pige, der bare gerne vil gøre kæresten glad.
Avatar billede claes57 Ekspert
15. september 2010 - 14:53 #1
den har lige været oppe og vende herinden - svaret var 40$ til
http://www.applian.com/download-videos/
som kan.
Avatar billede Vandreren Novice
15. september 2010 - 16:59 #2
Hvilke afsnit eller hvilken serie drejer det sig om?
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2010 - 17:02 #3
Du er dagens helt :-) tusind tak.
Avatar billede Vandreren Novice
15. september 2010 - 17:12 #4
Husk at få rettighedshaverens tilladelse til at downloade materialet. :)

"DR udbyder ikke programmateriale som direkte download på dr.dk tv. Det fremgår af ophavsretslovens § 73 c, at det ikke er tilladt uden samtykke fra rettighedshaveren at foretage omgåelse af effektive tekniske foranstaltninger. DR betragter download fra dr.dk tv som en krænkelse af rettighederne."
http://www.dr.dk/hjaelp/drdktv/20070207114438.htm#download
Avatar billede ksoren Nybegynder
15. september 2010 - 17:46 #5
Man må gerne downloade fra DR til eget brug. Man skal ikke engang bryde nogen beskyttelse.

downol.dr.dk/download/bonanza giver direkte adgang til download
Avatar billede Vandreren Novice
15. september 2010 - 17:59 #6
Jeg har læst lidt på referencerne til ophavsretsloven, og umiddelbart ser det ud til at du har ret: Når det drejer sig om eget (for)brug, bliver rettighedshaverens rettigheder ikke krænket.

Og naturligvis er det både nemt og gratis at hente fra downol.dr.dk/download/bonanza i stedet for at bruge vod.dr.dk/bonanza/bonanza/ :)
Avatar billede Henry Novice
16. september 2010 - 23:19 #7
eller brug real player, så kan den hente det, det er den jeg bruger
Avatar billede graf Nybegynder
17. september 2010 - 15:24 #8
Avatar billede ksoren Nybegynder
17. september 2010 - 18:48 #9
Hvorfor er folk så vilde med at hente alt muligt software?

Første afsnit af Banjos Likørstue direkte til download:

http://downol.dr.dk/download/bonanza/24-11-2008/27190_720x540x1400K.flv
Avatar billede Henry Novice
17. september 2010 - 21:17 #10
http://www.giveawayoftheday.com/

der er et gratis program idag
Avatar billede Henry Novice
17. september 2010 - 21:19 #11
Server Error403 - Forbidden: Access is denied.
You do not have permission to view this directory or page using the credentials that you supplied.

man skal kende filerne man vil hente ???

hvordan finder man dem ?
Avatar billede ksoren Nybegynder
18. september 2010 - 13:13 #12
Dem skal du selv fiske frem fra hjemmesiden.

Jeg har lavet et lille javascript, som burde lave alle klikbare videoer om til download-links.

java script:(function(){v = document.getElementsByTagName('a');for(i=0; i<v.length; i++){if(v[i].className != 'listItem Video') continue;re = /"Location":"rtmp:\/\/(.*?)","Type":"(.*?)"/gi;low = "";mid = "";high = "";while(res = re.exec(v[i].getAttribute('onclick'))){switch(res[2]){case 'VideoLow':low = res[1];break;case 'VideoMid':mid = res[1];break;case 'VideoHigh':high = res[1].replace(/mp4:/i,'').replace(/mp4$/i,'flv');break;}}link = high;if(link == "") link = mid;if(link == "") link = low;link = link.replace('vod.dr.dk/bonanza', 'downol.dr.dk/download');v[i].onclick = '';v[i].href = 'http://'+link;}})()

Det skal blot indsættes i adresselinjen når man står på en side med videoer [enter]. Laver man et bookmark, så kan man sætte scriptet ind i dets adresse-felt.
Avatar billede ksoren Nybegynder
18. september 2010 - 13:14 #13
Eksperten fejler som altid fælt. "java script" skal være i eet ord
Avatar billede Vandreren Novice
18. september 2010 - 18:33 #14
Meget flot, ksoren. :)

Jeg har selv brugt AutoIT til at hente links ud fra siden, men din løsning er noget mere elegant.
Avatar billede PeterBob Nybegynder
01. oktober 2010 - 22:20 #15
Hej,

flot script ksoren.

Men er der andre der oplever pludselig at få "404 - File or directory not found" på næsten samtlige links?

For et par dage siden virkede det fint.
Men nu er det som om intet kan findes i downol mere.

Fx. "Gamle Danmark afs. 1":
http://downol.dr.dk/download/bonanza/12-04-2008/888_720x540x1400K.flv

For et par dage siden virkede linket fint.
En time senere fik jeg en 404.

Har DR flyttet alt væk fra downol?
Avatar billede Vandreren Novice
01. oktober 2010 - 22:43 #16
Du har ret, PeterBob. Ingen af de links, jeg tidligere har benyttet, virker mere. Måske følte DR at vi fik for meget for licenskronerne?
Avatar billede ksoren Nybegynder
02. oktober 2010 - 00:06 #17
Hm. deres ringtoner er også væk. www.dr.dk/Bonanza/Ringetoner.htm

Hvis ikke bare det er en midlertidig fejl, så må vi jo bare finde på noget andet :)
Avatar billede PeterBob Nybegynder
02. oktober 2010 - 15:14 #18
Øv.
Jeg har prøvet Replay Media Catcher, men synes nu ikke den virker helt overbevisende. Ofte står den bare stille i en download.

ksorens script derimod var perfekt. :-)
Avatar billede PeterBob Nybegynder
06. oktober 2010 - 20:49 #19
Fejlen virker desværre ret permanent.
Er der en skrap kodeka'l som kan udtænke en ny slagplan?
Avatar billede Vandreren Novice
11. oktober 2010 - 18:28 #20
Virker det her ikke ret underligt?

> ping http://downol.dr.dk
Pinger http://downol.dr.dk [67.215.65.132]

> ping downol.dr.dk
Pinger pcastol.dr.dk [195.137.195.8]

pcastol.dr.dk??
Avatar billede ksoren Nybegynder
11. oktober 2010 - 18:50 #21
downol.dr.dk peger på navnet pcastol.dr.dk
pcastol.dr.dk peger så på 195.137.195.8

det er bare lidt dns-trylleri
Avatar billede Vandreren Novice
11. oktober 2010 - 19:44 #22
Klart, men førte downol.dr.dk også til pcastol.dr.dk før DR lukkede for download omkring den 1. oktober? Jeg mindes ikke at være stødt på pcastol.dr.dk tidligere.
Avatar billede ksoren Nybegynder
11. oktober 2010 - 19:57 #23
Muligvis. Hvis man kigger lidt rundt, så er det ved første øjekast kun bonanza-delen de har lukket af for. Alle andre links til download-serveren, som jeg lige er faldet over, virker stadig.
Avatar billede mfrost Nybegynder
12. oktober 2010 - 10:31 #24
Hvis downol.dr.dk er lukket, findes der så andre programmer eller hacks som er nemme at bruge til bonanza klips?
Avatar billede Vandreren Novice
13. oktober 2010 - 14:07 #25
Bonanza anvender rtmp:// og der findes en del programmer, som hævder at kunne downloade stream-video fra rtmp://.

Her er en liste:
http://stream-recorder.com/forum/record-rtmp-flash-video-flv-stream-embedded-t2324.html

Du kan jo prøve dig frem og lade os vide hvis du finder et program, der kan downloade fra Bonanza. :)
Avatar billede ksoren Nybegynder
15. oktober 2010 - 17:30 #26
Jeg har spurgt DR. Bonanza er tilsyneladende fortid på den server.

De påstår ligefrem, at det er ulovligt at hente ned til privat brug. Nu må vi se hvad Kulturministeriet siger til det.
Avatar billede rogge78 Nybegynder
18. oktober 2010 - 10:47 #27
Avatar billede mikedk2100 Juniormester
12. november 2010 - 11:16 #28
Jeg kan desværre ikke få Streamtransport til at virke. Det virker fint andre steder som f.eks. Youtube.

Det virker som om, at DR omkring 1. oktober flyttede rundt på alt på Bonanza, for hverken realplayer, Replay eller nu Streamtransport vil downloade fra DRs Bonanza mere.
Avatar billede rogge78 Nybegynder
12. november 2010 - 11:53 #29
Det forstår jeg ikke, jeg har lige nu prøvet at hente et af de gamle eldorado programmer, og Streamtransport virker fint nok her ved mig
Avatar billede Rune Sommer Mester
08. december 2010 - 16:42 #30
Hvis jeg nu blot vil hive en TV-avis ned, hvad er så den absolut letteste løsning?
Avatar billede Hans Frederik Novice
16. juli 2011 - 06:53 #31
Løsningen for nedhentning af alle RTMP-baserede filer findes her:

http://hansfrederik.dk/index.php?page=guider&lang=dan