Avatar billede ruffe66 Nybegynder
18. september 2010 - 16:10 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kører jeg med forkert operativsystem

Hej
Jeg har en Acer bærbar med en processor der hedder: AMD Athlon(tm) X2 Dual-Core QL-64 2,10 GHz.
Før kørte jeg Vista men har nu købt og installeret Windows7. Når jeg går ind og ser på de grundlæggende oplysninger kan jeg se at systemtype er 32-bit operativsystem. Men processoren er det ikke en 64 bit eller?????
Avatar billede arne_v Ekspert
18. september 2010 - 16:19 #1
CPU'en kan køre 64 bit men den kan også køre 32 bit, så 32 bit Windows virker fint på den.
Avatar billede ruffe66 Nybegynder
18. september 2010 - 16:25 #2
Men hvad får jeg mest ud af. Her tænker jeg også på udnyttelsen og hastigheden hvis jeg havde et Windows 7 med 64 bit operativsystem?
Avatar billede claes57 Ekspert
18. september 2010 - 16:28 #3
med 4gb ram eller mindre, så er 32bit win7 faktisk bedre end 64bit.
Avatar billede arne_v Ekspert
18. september 2010 - 16:35 #4
Med dektop Windows (XP/Vista/7) kræver det 64 bit at udnytte mere end 2.8-3.5 GB RAM.

Spørgsmålet om hastighed er lidt komplekst, men som hovedregel vil der ikke være nævneværdigt forskel på performance mellem 32 og 64 bit (undtagelser eksisterer indenfor kryptografisk og numeriske beregninger).
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2010 - 16:37 #5
http://windows.microsoft.com/en-US/windows7/products/system-requirements

+
denne her

http://forum.edbpriser.dk/forums/p/120076/765176.aspx

du får ikke andet end vrævl ved at bruge 64 bit
der kan stadig være visse drivere der ikke er til at finde til 64 bit styresystem

m.v.h
Avatar billede ruffe66 Nybegynder
18. september 2010 - 16:38 #6
point til arne du svarede faktisk på mit spørgsmål. Men jeg er også glad for cleas kommentar.
Så derfor drop et svar arne så du kan få dine point
Avatar billede arne_v Ekspert
18. september 2010 - 21:10 #7
svar far mig
Avatar billede arne_v Ekspert
18. september 2010 - 21:11 #8
Hvis man har nyere hardware, så bør der være 64 bit drivere til det hele.

Med Windows 7 er det vel omkring halvdelen som vælger 64 bit.