Avatar billede mads375 Juniormester
18. september 2010 - 20:52 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

hvordan logger man ind på sin router

Hejsa.

Jeg har stofanet, og har brug for at logge ind på routeren, men jeg er lidt i tvivl hvad jeg skal skrive i adressefeltet i explorer.

Hvor kan jeg finde hvad jeg skal skrive, fx 192.168.1.1, for så at logge ind på routeren?

m.v.h
Mads
Avatar billede cyberman29 Nybegynder
18. september 2010 - 21:11 #1
Du starter med at trykke på START knappen nede i højre hjørne, derefter trykker du på ALLE PROGAMMER knappen og så vælger du TILBEHØR knappen. så vælger du KOMMANDOPROMPT, så vil der åbne et program, i programmet skriver du 'ipconfig' og så vil programmet vise noget information, i det skal du finde der hvor der står 'Standardgateway' til højre for det vil der stå et nummer f.eks 192.168.1.1, nummeret som bliver vist skriver du i din webbrowser. Derefter kan du logge ind.

Opsummering: Start - Alle programmer - Tilbehør - Kommandoprompt - ipconfig - Standardgateway - Og så vil der komme nummeret du skal skrive i webbrowseren.

PS. Alt skal skrives uden dette tegn: '

Hilsen Cyberman29
Avatar billede mads375 Juniormester
18. september 2010 - 21:21 #2
Hejsa.

Mange tak for svaret. Jeg har nu prøvet at gøre som du skrev her. Ud for standardgateway står der 86.52.63.254.

Dette har jeg prøvet at skrive ind i browseren, men jeg bliver dirigeret ind på google søgnings resultat. Dvs at den ikke finder adressen.

Ved ikke om der er andre ideer?

Med Venlig Hilsen
Mads
Avatar billede haverslev Novice
18. september 2010 - 21:21 #3
Star t f.eks Intenet explorer og skriv følgende i adresse linjen: 192.168.100.1
Avatar billede mads375 Juniormester
18. september 2010 - 21:27 #4
Hejsa Haverslev.

Så kommer jeg ind til logon til routeren :-) Den spørger selvfølgelig efter brugernavn og kodeord. Jeg har aldrig været logget ind på routeren, så jeg ved desværre ikke hvad det er. Kan jeg ikke resette routeren, så jeg kan lave kodeord på ny?

M.V.H
Mads
Avatar billede haverslev Novice
18. september 2010 - 21:31 #5
Nu kender jeg ikke stofanet, men prøv at skrive
ADMIN - i bruger
ingenting - i passw
Avatar billede haverslev Novice
18. september 2010 - 21:32 #6
ingenting - i passw  - her mens BLANKT ;)
Avatar billede mads375 Juniormester
18. september 2010 - 21:34 #7
:-)hej igen.

Det virkede desværre ikke. Ville det ikke virke hvis jeg holdt den lille knap ned bag på routeren, altså så resetter den vel det hele?
Avatar billede haverslev Novice
18. september 2010 - 21:40 #8
Nej den nulstille bare til fabriksindstillingerne - dvs. den ændre kun på de ting/ændringer du evt har lavet på den, efter den er opsat.

Men er der ikke noget med, at stofanet kærer med, at brugerne har deres egen side ?
Prøv at se i dine papirer om ikke du har noget al.a
login.stofanet.dk
Avatar billede mads375 Juniormester
18. september 2010 - 21:56 #9
Hej Haverslev.

Det fremkommer egentligt af, at jeg skal tilslutte mit fjernsyn til internettet. Den finder forbindelsen osv, og når man tester forbindelsen får jeg beskeden:

http://img693.imageshack.us/f/billede1072.jpg/

Så synes jeg at jeg læste et sted at DHCP skulle stå til ja, og ved mig står den ved nej.

signon.stofaet.dk er kun til personlige oplysninger, hvor man kan se sin trådløskode. Man kan desværre ikke se sin ip adresse, dns osv.

Kan man ikke resette det password på en eller anden måde? Jeg kan ikke finde det nogle steder. øv øv.
Avatar billede mads375 Juniormester
25. november 2010 - 22:25 #10
Skal vi dele pointene Haverslev. Jeg fik desværre aldrig læst problemet.
Avatar billede haverslev Novice
26. november 2010 - 07:56 #11
Hmmm, mærkeligt - jeg har ikke fået en mail ang. dit indlæg Skrevet lør. d. 18. september 2010 kl. 21:56:46| #9  ???

Har du prøvet at snakke med stofanet support ?