Avatar billede mum Juniormester
22. september 2010 - 00:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Computeren kan ikke finde printer.

I forbindelse med mit arbejde er jeg blevet bedt om at hjælpe en borger med hans computerproblem. Han har en helt ny computer en Asus Eee Pad og en Canon printer som skal finde hinanden via trådløst netværk, men det gør de bare ikke. En anden computer har ingen problemer. Vi har installeret Canonprinteren på Asusen, men der sker intet. Er der nogen der kan fortælle om hvad der kan være problemet? Er det noget vi selv kan løse eller skal der proffhjælp til?
Avatar billede mum Juniormester
22. september 2010 - 00:23 #1
Undskyld, lige en rettelse, computeren er en Asus Eee Top PC.
Avatar billede Nereos Nybegynder
23. september 2010 - 11:44 #2
Prøv først om du kan pinge den på IP adressen.
WindowsKey+R > cmd
ping 192.168.1.100 (eller hvilken IP printeren nu har)

prøv så om du ikke kan tilføje den manuelt via ip adressen.
Tilføj printer > tilføj netværks printer. (er ikke lige sikker på hvordan det ser ud i Vista/windows 7 eller hvad der nu end er på.
Avatar billede Nereos Nybegynder
29. september 2010 - 13:27 #3
Er du der?
Avatar billede mum Juniormester
30. september 2010 - 08:24 #4
Jo, jeg er her, men borgeren , hvis computer det drejer sig om , har indleveret den hos butikken hvor den er købt, fordi den også havde et problem med at den genstartede midt i noget. Det er sgu' nok en mandagscomputer. Jeg vender tilbage lige så snart jeg finder ud af noget.
Avatar billede mum Juniormester
31. oktober 2010 - 23:32 #5
Hej igen

Nu er computeren endelig kommet retur, den har fået nye ram, det har bevirket at den kan finde printeren, så jeg fik ikke brug for din fine løsning. Du får pointene alligevel. For din tålmodighed!