Avatar billede larsnellemann Nybegynder
25. september 2010 - 23:16 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke åbne Java kontrol panel / Java applet virker ikke ved NEMID

Når jeg forsøger at logge på min netbank med nemid, så vil java-appletten ikke vise felter der skal udfyldes.

Jeg bruger windoes 7 home edition.
Fejlen er der både i IE og firefox.
Jeg har afinstalleret og geninstalleret Java mange gange.
Java virker fint på andre hjemmesider.
Jeg har været i kontakt med bankens helpdesk, men de er gået i stå,
efter at have været igennem at stille på diverse sikkerhedsinstillinger i browseren.
Jeg bruger Avast antivirus, men fejlen er der selvom jeg deaktivere virus forsvar.

Jeg kan heller ikke åbne java fra kontrolpanelet, ej heller ved at højreklikke på ikonet nederst i højre hjørne

mvh
Lars Nellemann
Avatar billede poko1 Ekspert
26. september 2010 - 10:06 #1
Spørgsmål? er det 64Bit?
Avatar billede larsnellemann Nybegynder
26. september 2010 - 12:03 #2
Nej 32 bit
Avatar billede kandreak Nybegynder
26. september 2010 - 23:12 #3
øhh måske skal banken tilføjes som sikke side i IE
Avatar billede larsnellemann Nybegynder
27. september 2010 - 06:58 #4
Bankens webside er tilføjet som sikker side i IE, det var det første bankens egen helpdesk foreslog. men det hjælper desværre ikke.
Avatar billede draeber Nybegynder
28. september 2010 - 13:41 #5
Jeg har samme problem på en maskine... Her kan jeg tvinge den til at vise felterne ved at åbne Kontrolpanel->Java->About lukke About og Java og så vise netbank/e-boks m.v. igen... Så vises felterne...

Maskinen kører XP, IE8, FireFox og Java6u21
Mon ikke det er en bug i appletten fra DanID?
Avatar billede larsnellemann Nybegynder
28. september 2010 - 15:25 #6
Til draeber.
Jamen mit problem er også (måske det egentlige problem), at jeg ikke kan åbne Java fra kontrolpanelet, der sker intet når jeg dobbeltklikker på java ikonet, der sker heller intet når jeg højreklikker og vælger åbn!
Avatar billede draeber Nybegynder
30. september 2010 - 15:55 #7
det havde jeg lige overset....
Avatar billede larsnellemann Nybegynder
04. oktober 2010 - 07:39 #8
Nå, jeg tabte tålmodigheden.
Prøvede først at reinstallere Windows 7 oven på den eksisterende installation, det havde ingen effekt.
Måtte bide i det sure æble, og foretage en helt ny installation.
Det virkede - java kontrol panel kunne nu åbnes, og NemID virkede.
Derefter gik jeg i gang med at geninstallerer de mange programmer man nu engang har haft installeret, efter hver installation tjekkede jeg om java stadig virkede, for måske at kunne fange det program der havde lavet lort i den. Men nej Java virkede hele vejen igennem, så det er stadig et mysterium hvad det var der var årsag til uhensigtsmæssigheden.

men tak for input.

mvh
Lars
Avatar billede hyldigs Nybegynder
03. november 2010 - 15:18 #9
Hej Lars - og andre.
Jeg googlede problemet og fandt denne side:
http://discussions.virtualdr.com/archive/index.php/t-223200.html
Efter nogle forsøg fandt jeg på at slå Clear Type fra, og det løste problemet, nu kører Java på min pc og jeg slap for re-installation af Windows 7.

Bedste hilsner
René Hyldig
Avatar billede larsnellemann Nybegynder
22. november 2010 - 14:54 #10
Jeg har spænsdt ventet på at problemet kom igen, og det gjorde det, og i stedet for at reinstallere windows, skal man bare slå clear type fra, så virker java igen!!
Man slår det fra i kontrolpanelet under skærm, man kan slå cleartype til bagefter igen, hvis man vil.

Tak til René for dette tip :-)
Avatar billede Flemmink Nybegynder
03. juli 2012 - 15:33 #11
Hej,
Den 3/11 2010 svarede "hyldigs" at han løste sit problem med at slå Cleartype fra - mit spørgsmål er: "Hvordan gør man det" ?
Avatar billede larsnellemann Nybegynder
03. juli 2012 - 17:09 #12
Som jeg skriver ovenover, så går man i kontrolpanel, vælger skærm, og vælger Juster clear-type tekst. Her kan man slå det fra og til.
Men jeg ved ikke omtippet stadig har en effekt, der er trods alt kommet en række opdateringer til Java og windows.
Avatar billede Flemmink Nybegynder
04. juli 2012 - 09:48 #13
Hej Lars,
Tak for dit svar, jeg bruger VISTA og når jeg åbner kontrolpanelet ser jeg ikke et ikon "skærm" .
Mit problem er at Java ikke virker med mit NemId, sidst jeg havde det problem (ca 2 mdr. siden) løste jeg det ved at installere Windovws på nyt, men kan dette undgås vil jeg jo helst det.