Avatar billede cen Nybegynder
27. september 2010 - 20:50 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Unable to find the requested .Net Framework Data Provider

Hej Eksperter :)

Jeg sidder og prøver at komme igang med asp.net 4.0.

Jeg har lavet en side som bruger en mysql database, og en entity data model til at snakke med databasen.
Det fungere rigtig lækkert localhost, men når jeg publicere den får jeg følgende fejl:

Unable to find the requested .Net Framework Data Provider.  It may not be installed.

Nu er jeg jo ikke den skarpeste, så er der nogle der lige kan forklare mig hvorfor jeg får denne fejl?

Mvh
Avatar billede arne_v Ekspert
27. september 2010 - 21:18 #1
MySQL er vel ikke installere på serveren.

Men upload MySql.Data.dll til bin dir og put:

    <system.data>
        <DbProviderFactories>
            <add name="MySQL Data Provider"
                invariant="MySql.Data.MySqlClient"
                description=".Net Framework Data Provider for MySQL"
                type="MySql.Data.MySqlClient.MySqlClientFactory, MySql.Data" />
        </DbProviderFactories>
    </system.data>

i web.config burde få det til at virke.
Avatar billede cen Nybegynder
27. september 2010 - 22:39 #2
Det første havde jeg gjort. Det næste virkede :) Smid et svar.

Tak!
Avatar billede arne_v Ekspert
27. september 2010 - 22:42 #3
svar