Avatar billede alleslev Nybegynder
27. september 2010 - 21:26 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Dual boot med vista og Xp

Hej

Jeg har skullet installere Win Xp på en maskine som der normalt køre vista som dualboot - jeg laver en partition hvor jeg installere win xp - i håb om at den så automatisk laver en Dual boot med Vista, de den  jo er installeret på C drevet, men nu er det kun Xp der starter  op - hvordan får jeg vista til at starte igen, der var ingen cd med da computeren blev købt, findes der et lille trick til det....

Hilsen Andreas
Avatar billede alleslev Nybegynder
27. september 2010 - 21:31 #1
Der ligger et Ricovery drev på pc,en men det fylder omkring 7 gb, hvordan bruges det??
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
27. september 2010 - 21:44 #2
Hvis du bruger dit recovery drev nulstilles din computer til fabrikstilstand, gør du det ryger alle filer.

Det du skal gøre er at finde en vista disk og kører startup repair:
http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/how-to-make-a-windows-vista-repair-disk-if-you-dont-have-one/

Så vælger du start repair og så kører Vista igen.
Avatar billede alleslev Nybegynder
27. september 2010 - 22:12 #3
Super, giver det mulihed for at lave dual boot med Xp når det nu er installeret, ellers genopretter den bare vista som før??
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
27. september 2010 - 22:16 #4
Det eneste det gør er at den tilføjer Vista som en boot option, den beholder XP som boot option.

Dvs. Dualboot som man skulle forvente at det var.
28. september 2010 - 08:15 #5
Point ude: 2.230 ? -> http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/alleslev - dem bør/skal du pænt vende tilbage til!!!!
http://www.eksperten.dk/faq#faq-8-5

Så får du måske den smarte fidus...
Avatar billede alleslev Nybegynder
26. november 2010 - 17:01 #6
svar
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2010 - 18:29 #7
Ja, det er selvfølgelig også nemmere at snuppe dem selv.....
Avatar billede alleslev Nybegynder
26. november 2010 - 19:05 #8
Og endnu nemmere hvis dem der svarede havde lagt et svar:-)
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
26. november 2010 - 19:36 #9
Du kunne jo spørge efter et. Vi er nogen der ikke lægger svar før vi ved at vi har "LØSNINGEN"