Avatar billede sashawannas Nybegynder
06. oktober 2010 - 08:37 Der er 12 kommentarer

Skandiaweb

Kan man stole på skandiaweb? jeg har haft besøg af dem igår, og fik aldernådigst lov med at vente med at give tilbagemelding til torsdag.
De skal bruge min side som reference når de skal ud og sælge deres hjemmesider, det er vel et godt tegn? så tager de sig vel sammen med designet?
Det har tilbudt mig hjemmesiden gratis, jeg skal betale for domænet og webhotel, og det skal alle betale sagde sælgeren, men hvor meget drejer det sig om?
Jeg har aldrig haft en hjemmeside før, så blev lidt forvirret over alt sælgerens snak omkring det tekniske.
Han sagde de var danmarks største webbureau?
Jeg ville godt have scannet nogle papirer ind, men jeg måtte ikke beholde aftalen, da de ikke var interesseret i deres konkurrenter skulle have fat i denne.

Håber nogen kan hjælpe mig

Hilsen Sasha
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
06. oktober 2010 - 08:52 #1
Hej Sasha

Ved ikke om du har fået andre papire end mange andre.. Men den med "du er særligt udvalgt" til en gratis hjemmeside, den hører rigtigt mange.. Jeg har selv i denne uge.. snakket med 3 personer som har fået samme tilbud.. Så tror det er noget alle deres sælgere ringer rundt og siger.

Dem jeg har hørt det fra, og som har læst papirene igennem, bevidner at det kan da godt være hjemmesiden er gratis, men du ender stadig på omkring 6-7000 kr om året.

min indstilling er at hvis ikke kunden må beholde papirene, så er det ikke fordi man er bange for konkurrenterne.. Det er fordi man er bange for at kunden skulle finde på at snakke med nogen som har forstand på det. Som du selv siger.. du får et tilbud som er for godt til at være sandt.. og så skal du tigge og be om at få lov at tænke over det ..
Så ville alle mine alarmklokker ringe.. det er pistol-salg.. Få en underskrift inden kunden når at tænke sig om ..

endnu en modsigende løgn er: vi er danmarks største webbureau - vi skal bruge din side til at vise til nye kunder derfor laver vi den gratis ..  ..  . en af delene er nødt til at være løgn .. hvis man er danmarks største, så har man næppe brug for flere referancer .. gratis sider som referancer er noget man laver når man starter firmaet op ..

Anyway .. bare mine umiddelbare tanker.. og så også lidt kendskab da jeg kender mange firmaer som hopper væk fra skandiaweb og også danaweb, så snart de får muligheden ..
Avatar billede kkieldsen Nybegynder
06. oktober 2010 - 08:56 #2
De gaar ogsaa under navnet skandaleweb -
Hvad jeg ved af ejer de domaenet som du saa kan faa lov til at koebe for 8-10.000 kr. hvis du ikke vil bruge dem mere.

Om du skal bruge dem eller ej, kommer ogsaa an paa hvad dit budget er. Hvis du vil have en god designer til at designe et stilet website loeber det hurtigt op i 30.000. Her ejer du dog selv domaenet.

Jeg ved der ogsaa er kommet en ny spiller paa markedet, som hedder ClearSense (en del af de gule sider). Giv dem evt. et ring -
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
06. oktober 2010 - 09:17 #3
Jeg kender til nogle stykker som kan lave det for under 30.000 ..

snak med:
http://www.ad4you.dk
http://www.kalvin.dk
http://www.partnerhouse.dk

alt efter hvor i landet du bor..
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. oktober 2010 - 09:24 #4
Når du opretter spørgsmål i denne kategori:
Passer denne beskrivelse på dit spørgsmål?:
- Lad andre designere se hvad du har lavet, og få nye idéer.

Jeg vil mene kategori valget er forkert.
Vælger man den rigtige fra start er der større chance for kommentarer.
Avatar billede kkieldsen Nybegynder
06. oktober 2010 - 10:08 #5
therealyoda > Vil heller ikke betegne de links du har sendt som bureauer med dygtige designere. Hvis det er den "kvalitet" man soeger kan man lige saa godt gaa med Skandiaweb.
Avatar billede showsource Seniormester
06. oktober 2010 - 10:24 #6
Som nævnt, så er selve din beskrivelse af mødet ikke videre positivt.
Jeg ville holde mig langt væk fra dem.

Når du ved hvilket domain du vil ha', så køb det på www.gratisdns.dk
Gratis webhotel findes der en del af, et af dem er
www.domaindirect.dk

Det eneste du så reelt har brug for, er en til at lave siden.
Og der er mange muligheder !
EVt. http://www.jeppesengrafisk.dk/index.php
Avatar billede showsource Seniormester
06. oktober 2010 - 10:26 #7
Du spørger iøvrigt:
"men hvor meget drejer det sig om?"

Sagde de ingen priser igår ?
Hvis ikke, så meget mere desto grund til at holde dig fra dem.
Avatar billede mikaelch Novice
06. oktober 2010 - 10:49 #8
hvor stor skal siden være

hvad vis siden skal udvides koster det x antal

hvis skal sprog på x antal kr

og sådan kan jeg blive ved de er en penge maskine

hvad står der i betingelser kontrakt du får ?

får du mere end der står på deres hjemmeside?

hvad vis du får ideer til udvidelse forum mv videre og siden skal flyttes grundet de mereomkostningr bliver de for dyrere så skal du flytte og har intet af deres arbejde mere
Avatar billede perholgren Nybegynder
06. oktober 2010 - 11:00 #9
Hold dig langt væk fra skandiaweb, du kommer til at betale 8000 kr + moms om året for at de skal hoste og villigeholde din site.

Det er en umulighed at komme væk fra dem igen, og du kan kun købe dit domæne fri igen hvis du betaler over 8000 kr for det.
Avatar billede killergnuen Nybegynder
06. oktober 2010 - 11:07 #10
Jeg ville aldrig vælge skandiaweb til noget.

Du ender i problemer med dem, tror perholgren har ret i at det kommer til at koste mange tunsind kroner om året at hoste din side, det er det de tjener penge på.

Alle kunder får at vide at de skal brugen som ref kunder.
Så derfor er designet gratis.

Hold dig væk, det er mit råd til dig
Avatar billede fireball40 Nybegynder
07. juni 2011 - 17:50 #11
Reklame er ikke tilladt

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin

Avatar billede Klymo Nybegynder
08. februar 2012 - 20:40 #12
jeg har lige haft kontakt med disse børn fra Skandiaweb, jeg har i nu 4 uger ringet ind og lage en basked om at en voksen skulle ringe tilbage, dels fordi en sælger har ført mig bag lyset og så en services chef som tiltaler en som man var dum.
De lover en masse og holder ikke en skid.

HOLD JER VÆK FRA SKANDIAWEB,, DET BLIVER DYRT...