Avatar billede dong2007 Nybegynder
10. oktober 2010 - 17:43 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Underligt problem med mit grafikkort Ati HD Mobility 5470??

Hey Folkens....

Er lidt i tvivl om det er det rigtige forumsted jeg skulle lægge mit spørgsmål i, men anyway.

Har fået et mystisk problem med mit grafikkort (Ati HD Mobility 5470)
Det skal lige siges inden, at jeg har 2 grafikkort i min bærbar (Acer Aspire 4820GT)

1. Ati HD Mobility 5470
2. Intel HD Integrated Graphiccard

Den første bruges i "høj ydeevne" tilstand
Den anden bruges i "Strømbesparelse" tilstand

Nårh, nu tilbage til mit problem.

Forleden dag satte jeg mit batteri i min bærbar og tog strømstikket ud, hvorpå den gik over til "Strømbesparelse" tilstand, os fint nok.
Gik ind i stuen med den for skulle lave noget skole opgave på den. Da jeg var færdig med opgaven i stuen, satte jeg strømstikket i og tog batteriet ud og satte den på "høj ydeevne" tilstand igen.
Problemet er bare at nu efter det er sket, hakker den enormt i spil som Kane and lynch 2.
Undret mig over det og satte den til og diskfragmentere windows.
Der hjalp ikke. Så gik jeg ind i "System" og lavet en klassifikation og blev noget overrasket over resultatet.
Min underscore er meget lavere nu end før??
Så mit spørgsmål - er der nogen der ved hvad der kan være sket. Det som om mit grafikkort ikke har registreret at jeg er ovre på "høj ydeevne" tilstand igen.

Screenshot af før og nu klassifikation:
Førhen:
http://img717.imageshack.us/f/frhenati.png/

Nu:
http://img63.imageshack.us/f/nuati.png/

Mvh Dong2007
Avatar billede IT-Caveman Nybegynder
10. oktober 2010 - 18:33 #1
Hey Dong..!

Sjovt nok (eller hva) havde jeg samme problem med min asus gamer for ca. 6 mdr. siden, jeg er godtnok tekniker og derfor måske lidt ensporet, men jeg prøvede alt muligt (driver update,RAMchk,prg.testmyhardw, O.S.V....) men til sidst prøvede jeg noget så banalt som : kontrolpanel,hardware,enhedshåndtering, fandt mine gfxkort og fjernede dem enkeltvis, lukkede comp. vente lidt, fyre op, og lod comp. "genopdage" begge kort og inst, sætte til høj ydeevne, og BINGO...!
Avatar billede dong2007 Nybegynder
10. oktober 2010 - 19:00 #2
Hej IT-Caveman

Prøvet som du beskrevet, men desværre uden resultat.

Problemet er stadig det samme... :S
Avatar billede dong2007 Nybegynder
12. oktober 2010 - 18:51 #3
Jeg har løst problemet - Jeg løste det ved at opdatere softwaren til mit Intel HD grafikkort...:S..