Avatar billede fiberflux Praktikant
11. oktober 2010 - 08:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fjernskrivebord - forbindelsesproblemer

Hej til alle jer kloge hoveder,

Jeg har en lille delikat situation her. Jeg er pt. i udlandet, og forsøger at oprette forbindelse via min bærbare til min stationære. Dette har jeg med held haft gjort derhjemme, hvor det fungerede fint. (gjort via et kald direkte til routerens IP adresse, med angivelse af PC hostnavn).
Nu står jeg så og kan ikke få forbindelse med selve PC længere, men jeg kan godt få forbindelse med min router, dog kun gennem Google Chrome - via IE virker det ikke.

Fejlmeddelsen der kommer op på min skærm er som følger:

"Computeren kan ikke oprette forbindelse til fjerncomputeren,
fordi gatewayserveradressen til Fjernskrivebord ikke var tilgængelig eller er forkert. Angiv en gyldig gatewayserveradresse til Fjernskrivebord."

Jeg har indtastet den samme IP som jeg benytter til at få forbindelse til min router. Og ellers ikke ændret på nogle parametre ift. da det virkede derhjemme.

Kan det have noget at gøre med de sikkerhedsindstillinger der er opsat på computeren (Lenovo med Win 7 - samt ESET NOD 32 Antivirus), eller findes der andre programmer der kan foretage samme funktion? Evt. gennem Google Chrome, som jo har forbindelse til routeren.

Jeg ser frem til svar ASAP, da jeg virkelig har brug for at skulle sende filer til min bærbare.

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede DonMartini Nybegynder
11. oktober 2010 - 09:18 #1
Jeg er ret sikker på at en IP til routeren, kun virker på dit lokale netværk. Så det er formentligt ikke den rigtige IP adresse.
Avatar billede Peter4220 Nybegynder
11. oktober 2010 - 11:19 #2
Hej Fiberflux
  Den letteste måde, du kan gøre det på er vha. dette program http://teamviewer.com/da/index.aspx
  Du bliver dog nød til at bede en anden person om at starte Start Kundemodul og give sig koderne.
  Du skal så selv bruge "Start fuld version" som administratorsoftware.
  Teamviewer er gratis, hvis man angiver, at man er privatperson. Jeg har selv brugt det i flere år.
  Det fine ved Teamviewer er, at den interne kommunikation klares via en server i Tyskland. Derfor skal man ikke tage hensyn til at åbne porte. Endvidere har jeg ikke været ude for, at det ikke virkede. I dag kan man endda tale sammen via programmet på samme måde, som man gør på Skype.
Avatar billede fiberflux Praktikant
11. oktober 2010 - 11:31 #3
Jeg kan komme i kontakt med routeren her fra feriestedet, så IP er vel den rigtige. Har ingen mulighed for at få andre til at installere noget på min PC, så derfor er det vigtigt for mig at jeg kan komme igennem til den, enten via Fjernskrivebord på min PC eller via min iPhone3GS.
Avatar billede Peter4220 Nybegynder
11. oktober 2010 - 11:40 #4
Hej Fiberflux - Jeg har ingen anden løsning, men den ved jeg virker hvergang.