Avatar billede netmet Nybegynder
21. oktober 2010 - 22:40 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Trådløs router der kun skal tilsluttes strøm?

Jeg har pt. en Huawei router fra 3, der kun skal tilsluttes strøm, hvilket er super, da jeg så kan tage routeren med i kolonihaven om sommeren. Desværre kan routeren kun klare op til 7,2 mbit, hvilket nu er blevet for lidt. Jeg vil derfor spørge jer, om I kender til en router, der kan klare min 16 mbit, og som kun skal tilsluttes strøm. Tror 3 har en, men jeg vil gerne væk fra 3, så forslag til kombination af abonnement/router/modem vil være super.
På forhånd tak for hjælpen - jeg synes markedet er totalt uoverskueligt....
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. oktober 2010 - 22:44 #1
Avatar billede netmet Nybegynder
21. oktober 2010 - 22:48 #2
Jeg er helt blank..... Betyder det, at jeg kan købe router og modem hos 3 og så bruge den sammen med et simkort fra en anden udbyder? Ved så heller ikke om 3 rent faktisk har en router, der kan trække 16 mbit, men det må de vel have, når de tilbyder 16 mbit abonnement.
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. oktober 2010 - 22:55 #3
Ved så heller ikke om 3 rent faktisk har en router, der kan trække 16 mbit, men det må de vel have, når de tilbyder 16 mbit abonnement.

http://www.mobil.nu/nyheder/Ny-3G-router-skal-erstatte-bredbandsforbindelsen-1.359813.html
Avatar billede netmet Nybegynder
21. oktober 2010 - 23:05 #4
Den kan jeg så ikke finde hos 3. Desuden skal den, så vidt jeg kan se bruge et netkabel.
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
21. oktober 2010 - 23:13 #5
den skal da ikke bruge et netkabel hvis det er 3G.. den tager bare internet fra 3 (dette tilfælde) ligesom din mobil tlf. også gør det..

ok du skal self. have et netkabel hvis det er en stationær du har...
Avatar billede kmunk1975 Nybegynder
22. oktober 2010 - 06:03 #6
novado 3g router N teknologi, kan køre på både usb modem op til 16 mb og skiftes til at køre på bredbåd via wan stik

jeg har en  købt ved 3 og som sagt skal der strøm til den og kan bruge hvilket som helst mobilt bredbånd
kristian
Man skal ringe til 3 for at få den.
men ja der er nok forbundet oprettelse af 3 299 kr. abb de første 3 måneder, men det er også de eneste som tilbyder (udover tdc) 16 mb mobilt bredbånd og så dækning ved tdc ved manglende svar fra 3 nettet
Avatar billede netmet Nybegynder
23. oktober 2010 - 16:38 #7
For lige at være sikker på, at jeg forstår det rigtigt;

1. Novado routeren skal KUN tilsluttes strøm?
2. Novado routeren er ikke låst til 3, men kan bruges til alle net?
3. Novado routeren fungerer ved at man putter et usb modem i den, og så kan hele familien være på det trådløse net via Novado routeren samtidig?

Tak for tålmodigheden ;-)

Mette
Avatar billede netmet Nybegynder
23. oktober 2010 - 16:40 #8
Hedder den forresten Novado, Novato eller Dovado?
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. oktober 2010 - 16:52 #9
1. Ja
2. Sådan en router er normalt ikke låst til en bestemt udbyder
3. Ja

#8 Dovado, som der står i mit link i #3
Her er hjemmesiden: http://www.dovado.com
Avatar billede kmunk1975 Nybegynder
23. oktober 2010 - 18:07 #10
jeg oplever hastigheder på 3 3g net og via den på routeren til fordeling mellem flere bruger (herning) 2.0-6.7 download og 386 -1.3 upload.

den hedder nemlig dovado, tak for rettelsen.
det er en router som kan kobles på modem (udbyders og bruges som lan og wlan router og der kan tilkobles hvilket som helst mobilt bredbånd modem, via usb.
3GN er den jeg har, den virker som G-N wlan router og 100 mb lan router.

http://www.dovado.com/4GR.html dette er deres nyeste men ved ikke om den fås i dk.

Men de eneste som giver hastigheder mellem 6.0-16(21) er vist 3 og tdc, ret mig gerne hvis der er sket andre ting på udbyder modems.

citat fra artiklen i linker til:
Ifølge Dovado kan routeres opgraderes til at understøtte nye og hurtigere modem, når 3 begynder at markedsføre dem. De tager vi som et tegn på at de kommende LTE/4G-modem bliver understøttet.

Jeg ser det som et tegn på at det er 3g nettet opgradering og 3g modems som den kan bruges til.
4g modem og data forbindelser vil være helt nyt udstyr og netværks og data hastighed og kender ikke nogen routere på 4g nettet endnu, men måske i usa til wimax 4g. som er en anden type forbindelse
kristian
Avatar billede kmunk1975 Nybegynder
23. oktober 2010 - 18:08 #11
og det er self 6 måneder binding til 3
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. oktober 2010 - 18:41 #12
Men de eneste som giver hastigheder mellem 6.0-16(21) er vist 3 og tdc, ret mig gerne hvis der er sket andre ting på udbyder modems.

Telenor gør også, men der er ikke mange der kan komme på 16 uanset udbyder.
Mobilt bredbånd er jo også en delt teknologi, hvor man kun får den store hastighed hvis dette opfyldes:
1. Masten er opgraderet til nyeste hardware
2. Der ikke er ret mange koblet op på den mast man bruger
3. At vejret er med en ( regn og sne dæmper signalet )
4. At man bor inden for en radius af 200 meter af nærmeste mast.
Avatar billede netmet Nybegynder
24. oktober 2010 - 12:45 #13
Tusind tak for hjælpen - nu vil jeg begive mig til 3-butikken og købe en dovado ;-)
Avatar billede netmet Nybegynder
24. oktober 2010 - 12:48 #14
Hvordan giver jeg jer point?
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. oktober 2010 - 13:06 #15
Ved at acceptere dette svar :)