Avatar billede niklasnina Nybegynder
23. oktober 2010 - 16:55 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke få fuldt billede på skrivebordet.

Et par af mine bekendte er ejere af en de bærebare computere de sælger i aldi kan ikke lige huske navnet på dem.hvis man vil lægge et billede ud på skrivebordet og bruge det som baggrund er det ikke muligt at at få det til at fylde hele skivebordet,der er en margen på et par cm. på hver side,og vi kan simpelt hen ikke få det til at virke så billedet fylder hele skrivebordet.Er der en løsning på det?
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. oktober 2010 - 17:02 #1
I skal bruge funktionen stræk.
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2010 - 17:03 #2
Når du beder en bruger om et svar, men ikke får noget, så lægger du bare selv et svar. f.eks har denne bruger ikke været på Eksperten i flere måneder, så det skal du ikke vente på:)
http://www.eksperten.dk/spm/912721

Ang.billede. Højreklik på skrivebordet - Egenskaber - skrivebord, ude til højre.
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. oktober 2010 - 17:03 #3
Umuligt at give præcis vejledning uden oplyst styresystem.
Avatar billede claes57 Ekspert
23. oktober 2010 - 17:25 #4
Aldi sælger Medion (og kun det mærke).
Billeder skal i størrelse være tilpasset skærmens format. Er den 16:9 (fx 1920*1050), så skal billedet have samme størrelsesforhold.
Det tilpasses enkelt med fx irfanview
http://www.irfanview.com/
efter download, så hent også PlugIns og den danske oversættelse.
Avatar billede niklasnina Nybegynder
24. oktober 2010 - 11:05 #5
styresystemet er win 7
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. oktober 2010 - 13:04 #6
Højreklik skrivebord - Personlige indstillinger - Skrivebordsbaggrund

http://peecee.dk/uploads/102010/Unavngivet32.jpg

Pas til her, men som sagt: billedet skal passe til opløsning/skærmtype.
Avatar billede niklasnina Nybegynder
24. oktober 2010 - 16:18 #7
Jeg vil vende tilbage når vi afprøvet muglighederne.Foreløbelig tak.
Avatar billede niklasnina Nybegynder
02. november 2010 - 19:42 #8
ER lidt i tvilv,hvorleds giver jeg point herkunne bruge begge svar.
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. november 2010 - 22:30 #9
Vent på vi begge svarer, og marker så begge svar og klik accepter.
Avatar billede niklasnina Nybegynder
03. november 2010 - 10:16 #10
Det gør jeg så.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. november 2010 - 16:29 #11
bare hold mig udenfor