Avatar billede kaad87 Praktikant
26. oktober 2010 - 11:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Lampe-clips?

Vil gerne lige starte med at fastslå at jeg ikke er særlig "gør-det-selv-agtig"

Det er lykkedes mig at få lys i en loftlampe, men den hænger ikke ned for det sted jeg gerne vil ha den, så derfor har jeg brug for sådan en lampe-clips-dims, så jeg kan flytte kablet/lampe et stykke.

Hvad hedder sådan en dims? og er der nogen der evt. har et link til hvor sådan en kan købes på nettet? og gør det nogen forskel at jeg har gibsloft(Jeg ved nemlig at det gør en forskel når man skal hænge ting op på væggen)?

Har hørt et eller andet sted at man kan købe sådan nogle selvklæbende nogle, så man ikke behøves at lave hul i loftet.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. oktober 2010 - 11:48 #1
Der findes masser af måder at hænge lamper op på - men med tape, det ville jeg ikke løbe an på. Med tiden vil det løsne sig.

Nu er de fleste gipsplader trods alt også fæstnet i træ på en eller anden måde - så sædvanligvis hitter det at sætte en krog op i det aflange mellemrum.

Lampekroge kan købes overalt: http://www.elonlinesalg.dk/lampeophaeng-m-m-/ - sågar også set i supermarkeder...

Er der undersænket loft, kan det ske du hellere vil op i det rigtige loft og sætte krogen fast. Her kan man købe lange kroge: http://www.elonlinesalg.dk/kroge-/-loftkroge/
Avatar billede kaad87 Praktikant
26. oktober 2010 - 13:14 #2
Så du vil altså mene at jeg kan bruge de lampeophæng som er i det første link på hele mit loft. Eller skal de sættes op i de der planker under loftet?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. oktober 2010 - 13:39 #3
Du kan ikke skrue den i gipsen og tro den holder - slet ikke.

Det jeg siger er, at gipspladerne jo er sat fast i noget, og da gipsen kun er 9-10 mm tyk, vil du i langt de fleste tilfælde komme direkte op i de brædder/lægter/bjælker, eller hvad det nu er, gipspladerne er sat fast i. Skruen på lampeophænget i første link er rigelig lang til dette. Men det kræver at du skruer op i det faste underlag, som gipspladerne hænger i, og det er typisk tæt på den aflange samling af pladerne.

Hullet er iøvrigt næsten ikke synligt i samlingerne - og kan evt. let spartles til, så det slet ikke ses.
Avatar billede kaad87 Praktikant
11. marts 2011 - 10:29 #4
ok