Avatar billede FarmerHE Nybegynder
28. oktober 2010 - 14:21 Der er 3 kommentarer

css fil utilgængelig i MVC 2 side

Er ved at lave et projekt hvor der er udleveret en MasterPage der skal danne grundlag.

Master filen referere til forskellige css filer med følgende linje

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="include/print.css" media="print" />

Når jeg åbner siden indlæses css filen ikke. Ifølge Chrome skal den kunne findes på linket ~/Views/Shared/include/print.css

Går jeg ind på siden ~/Views/Shared/include/print.css kan filen heller ikke findes.

Jeg har med hjælp af Server.Mappath fundet den fysiske placering på disken hvor filen skal ligge. Filen er placeret der så det burde fungere.

Nogen der har et bud på hvad det er der gør det ikke virker?
Avatar billede keysersoze Guru
28. oktober 2010 - 15:12 #1
Det der er interessant her er henvisningen til filen i forhold til roden kontra mappeniveau på din side - det mest almindelige er at henvise til filer så man altid starter i roden for at undgå forvirring ved flere forskellige mappeniveauer. Det vil sige at din henvisning optimalt set skal være;

href="/include/print.css"
Avatar billede aaberg Nybegynder
28. oktober 2010 - 15:27 #2
Jeg tror ikke du kan lægge din css fil i Shared folderen. Du skal huske på at det er et mvc projekt, og alle url'er vil blive tolket før der bliver bestemt hvilken fil de skal pege på. Views folderen er KUN for views og din master fil.

I .NET MVC er det normalt at lægge css filer og billeder i Content mappen. Så kan du refererer til dem fra din masterpage med følgende:

<link href="../../Content/myStyles.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
Avatar billede FarmerHE Nybegynder
28. oktober 2010 - 15:57 #3
I følge serveren selv kigger den på den før opgivede path har prøvet at smide CSS filerne forskellige steder men det vil ikke virke.

og vi kan hurtigt blive enige om at det er i MasterPage det BURDE rettes.

Men når nu MasterPage er brugt som Intranet MasterPage et sted hvor der er 15000+ medarbejdere og et væld af forskellige systemer der alle skal fungere sammen med Intranet MasterPage tvivler jeg stærkt på at de ændre i deres MasterPage fordi en studerende siger til dem de skal. Så at ændre i MasterPage er et no go. Den er as is og nu er problemet at finde et workaround så det virker alligevel.