Avatar billede edvardj Novice
28. oktober 2010 - 17:56 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Ny adapter men køb hvor ??

Hej EXP

jeg har 2 ens harddiske hvor den ene adapter er stået af
men hvor kan jeg købe en som er magen til ???

jeg har lagt et link af hvad den anden har af spec.

http://www.billedeupload.dk/photo/2010-10/4884ba21/IMG_3221.JPG.html
Avatar billede buxxy Praktikant
28. oktober 2010 - 18:18 #1
Hej med dig.

Hmm, synes ikke man kan finde præcis den model herhjemme - men i England har de den da: http://www.shopzilla.co.uk/8N_-_cat_id--13868__oid--1920937540

Men er det ikke bare at bruge en universal adapter, som smider 12v/2ampere ?

Der kan fåes adaptere med mange forskellige stik på i dag.
Avatar billede buxxy Praktikant
28. oktober 2010 - 18:27 #2
Avatar billede edvardj Novice
28. oktober 2010 - 18:50 #3
måske  jeg ANER det ik  :-)

ved bare jo at det skal vidst hedde noget bestemt ellers kan man vist brænde skidtet af  og det er en ret dyr Ekstern HDD jeg har
så vil være sikker inden jeg køber / sætter noget til
Avatar billede buxxy Praktikant
28. oktober 2010 - 18:58 #4
Denne her vil jeg mene kan bruges. Den smider 12v / 2,25A ud.

Hvis vel og mærke stikkene passer:

http://www.hardware-store.dk/eladapter/prod_3306.html

- de har også en der smider 1,9A ud - men er ikke helt klar over hvad der er bedst; 1,9A eller 2,25A - din er jo på 2A lige ud.

Men prøv da lige at ringe og forhøre dig ad i morgen ved en somputerforhandler/reperatør. Han kan helt sikkert svare dig på hvad der er bedst.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. oktober 2010 - 19:00 #5
Avatar billede 220661 Ekspert
28. oktober 2010 - 19:04 #6
Man kan sagtens bruge en universal adapter. Man skal bare være obs på at på nogle modeller ændrer strømstyrken (ampere) sig med den volt der sendes ud.
#4 Enig. Som besskrivelsen siger yder den 2,25 A.
Avatar billede edvardj Novice
28. oktober 2010 - 19:44 #7
okay SÅ nummer 4 linket KAN bruges ???
Avatar billede buxxy Praktikant
29. oktober 2010 - 14:12 #8
Hvis jeg var dig ville jeg lige ringe til en computerforretning/reparatør, og fortælle ham at din adapter har 12volt / 2 Ampere i output, og at du har fundet to adaptere, hvoraf den ene har output på 12 volt / 1,9 Ampere - og den anden har 12 volt / 2,25 Ampere i output. For jeg er ikke sikker på hvad der er bedst; lidt for lidt Ampere eller lidt for meget.
Avatar billede edvardj Novice
29. oktober 2010 - 19:11 #9
har lige snakket med en som ved noget om dette
Den skal mindst være på 2 amp  så retter den selv ind efter hvad den skal bruge...

Det bliver nok den her  http://www.hardware-store.dk/eladapter/prod_3306.html

smid et svar nummer 4
Avatar billede buxxy Praktikant
29. oktober 2010 - 20:27 #10
Svar.

- hav en god weekend!
Avatar billede buxxy Praktikant
29. oktober 2010 - 20:28 #11
Hov - glemte at markere den som et svar - lol.