Avatar billede sanderg Nybegynder
31. oktober 2010 - 02:18 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Google Adwords og forskellige projekter

Hej alle,

Jeg har fået opgave at styre nogle forskellige kunders Adwords-reklamer.

I Google Analytics har man muligheden for at oprette en ny konto, og dele denne konti med andre Google-brugere. Men jeg har ikke helt forstået pointen med Adwords endnu. Jeg har pt 2 kunder jeg skal styre Adwords for. Den første delte jeg blot min konto med. Men nu har jeg jo en ny jeg skal lave for - og det giver ikke mening at vi alle kommer til at dele samme konto?

Jeg har læst, at man ikke kan lave nye konti (ligesom man kan i Analytics). Hvad gør man så i Adwords, for at styre forskellige "projekter". Jeg vil godt have mine kunder adskilt, så de kører på deres egne faktureringsoplysninger og budgetter.

Er jeg nødt til at oprette en ny Google-account til hvert Adwords-projekt? Det lyder lidt latterligt. :o(

Tak på forhånd!
Avatar billede madx Nybegynder
31. oktober 2010 - 08:50 #1
Du skal oprette dig et MCC, My Client Center, som netop er bygget til at tovholde flere/mange konti.

http://www.google.com/intl/da/adwords/myclientcenter/

Det kan anvendes af dig og giver dig netop det du efterspørger. Nogle virksomheder er så store at de har egne MCC, f.eks. hvis de arbejder med forskellige markeder. Så det er et ret fleksibelt setup Adwords tilbyder...

Jeg har arbejdet med Adwords siden 2003 og i mit arbejde er det uundværligt med individuelle konti for min kunder, også selvom de skal oprettes hverisær.

Derudover vil du måske finde fornøjelse ved også at benytte Adwords Editor.

Mvh. Henrik
www.abilitor.dk
Avatar billede sanderg Nybegynder
31. oktober 2010 - 23:48 #2
Spændende! Det virker perfekt. Har lige siddet og leget med det i en times tid. Tak for hjælpen - det virker bare helt perfekt. ;-)

Det er også smart, at man kan lave en Google-konto ud fra en eksistrende E-mail, så kunden ikke ender op med en Gmail. :o)

Tak for hjælpen!