Avatar billede natteravn Praktikant
05. november 2010 - 11:34 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Citrix print manager service hænger

Kære Eksperter

På 3. uge har vi alvorlige printerproblemer i vores citrix miljø.

1) Citrix print manager service hænger og får alle processer til at fryse for de brugere, der er logget på den pågældende server.

Admin er nødt til at lukke servicen med taskmanager, genstarte print spooleren og genstarte citrix print manager servicen.

2) Derudover har vi problemer med, at vi ikke kan vælge properties på enkelte af printerne.

3) De brugere, der logger på citrix via web-adgang får ikke deres lokale printere med over på citrix mere.

Vores printermiljø har kørt problemfrit indtil for ca. 3 uger siden, hvor vi introducerede 64-bit drivere til printerne.

Vi kører i et miljø med citrix vers. 4.5 og 11 stk. 32-bit citrix servere. Print serveren er en Windows 2003 server. For 3 uger siden er der introduceret en 64-bit citrix server. 64-bit driverne er dog fjernet igen fra systemerne. Størstedelen af brugerne sidder på tynde klienter.

Der er søgt og forsøgt adskillige løsninger fra internettet, bl.a.
* http://support.citrix.com/article/CTX113789
* Et script der selv skulle kunne lukke Citrix print Manager servicen

Der er også søgt efter faulty drivers. Intet har hjulpet indtil videre.

Jeg søger råd hos nogen, der har personlig erfaring med problemet eller ekspertise på området.

Pft. :-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. november 2010 - 13:59 #1
Det lyder helt klart som om der er kommet en fejlbehæftet printerdriver ind.

Er du helt sikker på I har slettet driverne? - tjek i printermappen - menuen filer, serveregenskaber, og så fanen "Drivere".
Avatar billede natteravn Praktikant
04. april 2011 - 19:52 #2
Vi endte med at installere en helt ny printserver med citrix universal printerdriver.