Avatar billede OptagTyven Nybegynder
06. november 2010 - 09:19 Der er 4 kommentarer

Lille hardwarebox med PPTP.

Hej.

Er der nogen af jer, der ved om der findes en lille box med VPN indbygget, som kan kan sættes op i et NAT-netværk bag en eksisterede router og så lave en eller anden VPN tunnel til hjemmenetværket - og på "LAN-siden"/bagsiden af boxen har man så et opkoblet netværk.
Man kan vel kalde det et netværk i netværket.

MVH

Morten.
Avatar billede loke-liscom Nybegynder
08. november 2010 - 18:34 #1
Hej Morten

Don't use PPTP!

Hvis du absolut skal bruge sådan noget noget, så brug da L2TP/IPsec.. tror du ikke en windows server var det bedste valg?

Men en lille linux box med OpenVPN, ville da være et godt valg. Du kan også købe en lille Cisco ASA 5505 eller 1812-router, så får du Cisco's VPN klienter med. Og de virker, men det er en lidt dyr løsning... i omegnen af 5.000 måske lidt mere??

/Klaus
Avatar billede OptagTyven Nybegynder
08. november 2010 - 19:18 #2
Hej.

Det er der min plan er at sælge noget netværksudstyr eller alarmudstyr som kunden selv sætter til sit eksisterende netværk.
Det kræver en eller anden form for VPN, så vi kan tale med udstyret uden at kunden skal lave portforwarding og have fast IP.
Hvis vi kan finde en VPN box der kan arbejde sig ud igennem en NAT-router så er vi jo kørende.
Det er egentligt FULDSTÆNDIG ligegyldigt hvad VPN-type det er - vi skal bare have en nogenlunde krypteret forbindelse mellem kundens udstyr og vores servere.

Anyone :-)

MVH

Morten.
Avatar billede loke-liscom Nybegynder
08. november 2010 - 19:23 #3
Vi bruger Cisco 1812 til dette.... og DMVPN vil være ideelt til hvad du spørger om!

Måske en lidt kraftigere router til at have hos jer?? Men i kan sagtens starte med en 1812 i centrum!

/Klaus
Avatar billede loke-liscom Nybegynder
08. november 2010 - 19:42 #4
Hov... du kan bruge Cisco 871 i stedet for 1812, dem bruger vi til hjemmeroutere. Det virker s.... godt!