Avatar billede rosengaardmike Nybegynder
08. november 2010 - 11:59 Der er 16 kommentarer

Hacking

Hej - kan en eller anden svare mig på dette spørgsmål:

Når nu der er så meget med hacking og identitets tyveri nu om dage, kan man så ikke være 100% sikker og fri for hacking hvis man har to computere og KUN bruger den ene til bank-overførsler og andet i private kommunale instanser og så ikke bruger den til andet "overhovedet" og den anden komputer kan man så bruge til tant og fjas og alle mulige andre risikable ting som at downloade spil og software som jo udgør en risiko - er der en årsag til at folk ikke bare køber sig en lidt billigere lap-book til de vigtige ting, for der kan vel næsten ikke komme hackere på en computer hvis man ikke går ind på risikable links - og hvis det er meget mere sikkert, får vi så en to i én computer at se i fremtiden som ikke har forbindelse i mellem processorene eller i mellem harddiskene. undre mig lidt hvorfor man ikke har den slags råd til folk, men er det fordi at man aldrig er sikker når man er på nettet ??

Venligst Mike
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2010 - 12:22 #1
Globalt set lever vi i en usikker verden med terrorister, junkmail og brødristere.

At have 2 computere, fordobler bare risikoen.

Chancen for at finde en bruger, her på eksperten, med 4770 points ude, er dog yderst sjældent :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
08. november 2010 - 12:28 #2
Enig med Jape44. Især med det sidste. Tror jeg aldrig jeg har set før.
Du må da få et hav af mails fra Eksperten om at få ryddet lidt op i dem?
Avatar billede suthesan Nybegynder
08. november 2010 - 12:29 #3
hmm, man kan aldrig sige aldrig :), selv en pc man ikke bruge meget kan blive angrebet, hvis man ikke har noget anti program på.
Men jeg har en pc, hvor jeg gør alt, og jeg har anti på. By the way, jeg tror næsten alle bruge nem ID, og bankerne holder styr på alt! Så hvis der sku være et misbrug over 1000kr, kan banken returnere det.  :)
Det er oke, at du har 2 pc til hver sit brug, men! der skal være noget internet security, eller går det ikke. Antivirus tager kun targets når den scanner.
Avatar billede suthesan Nybegynder
08. november 2010 - 12:30 #4
Internet security, er nok det bedste du kan få, så er du sikker på at du er fri for alt det sh!t.
Avatar billede suthesan Nybegynder
08. november 2010 - 12:32 #5
jape44 :D ja, spam mails fra eksperten om at overvåge tråde. pls luk de links ned du har lavet :)
08. november 2010 - 13:07 #6
Jeg troede lige at rekorden var slået i sidste måned ? men Point ude: 4.770 ? http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/rosengaardmike
http://www.eksperten.dk/spm/918589#reply_7650168

Nåååå - det ER samme bruger med samme rekord *G* ...
Avatar billede 220661 Ekspert
08. november 2010 - 14:12 #7
Suthesan det er ikke spam at fortælle at vi synes det er for dårligt han ikke vender tilbage til sine tråde. Det kan da ikke være meningen at han bare ignorerer os bagefter. Den eneste måde at komme det til livs er at gøre opmærksom på det.
Det står i øvrigt også i brugen af eksperten i FAQ hvordan man skal behandle de brugere der forsøger at hjælpe. Det gør spørger bare ikke i dette tilfælde.
Avatar billede store-morten Ekspert
08. november 2010 - 16:05 #8
Rekord set 7-11-2010
2.455 point (5.095 ude)
Avatar billede rosengaardmike Nybegynder
09. november 2010 - 14:50 #9
Hej suthesan - tak for svaret, det er måske derfor - men alligevel hvis man bare er på nettet i ganske få minutter er risikoen vel også betydeligt mindre - men tak for rådet om internet security - hvorledes giver jeg dig point ??
Avatar billede rosengaardmike Nybegynder
09. november 2010 - 14:51 #10
lukke links ned - fortæl hvordan..
Avatar billede 220661 Ekspert
09. november 2010 - 16:53 #11
Suthesan læg svar så tråden kan lukkes.

Rosengaardmike:
Er der kun kommet kommentarer i tråden skal man bede hjælperen om at lægge svar, som du så herefter accepterer og uddeler point.
Det burde du også gøre i dine andre tråde, så du kan nedbringe de point du har udestående (4770 point).
Avatar billede rosengaardmike Nybegynder
12. november 2010 - 14:21 #12
Århh - jammen så er det jo derfor at der er point ude - hvis de ikke lægger et svar, og de fleste aldrig har gjort det - så er det jo nok defor er der er så mange point ude - mon dog ikke ??

er det så således nu,  at man skal til at bede hver eneste om, at lægge deres såkaldte svar ud, før end jeg kan acceptere og derpå lukke det - ellers tak - kan man dog ikke bare sløjfe alle de udenstående point, så der ikke ligge mere der kan genere folk - jeg indrømmer blankt, at jeg ikke har sat mig særligt meget ind i dette medie, så jeg ved ikke så meget om hvorledes at man kan få tingene til at fungere - jeg er bare én som spørger folk til råds - men jeg vil med stor stor glæde, forsvinde fra dette medie for altid hvis der så fandtes et andet godt hjælpe-medie som ikke er så besværlig at have med at gøre - jeg er jo allerede temmelig upopulær på grund af ting jeg ikke ved på dette hér medie - så hvis nogen kan fortælle mig hvordan jeg kan framelde mig det, og hvor der findes noget andet lidt mindre pligtopfyldende, hvor jeg bare kan få oplyst om potientielle problemer i fremtiden - så ville det være fint - og hvis der er et sådant, så skal jeg nok give MAX point for det, hvis ellers jeg kan få lov - venligst Mike - og undskyld min tilstedeværelse...
12. november 2010 - 15:09 #13
Der er masser der har lagt [svar], også for laaaaangt tid siden ...
http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/rosengaardmike - specielt dem med "gule bolde" ud for...
Gentager -> http://www.eksperten.dk/spm/918589#reply_7650394 - nærlæs der og - hvis du kan finde ud af det *S* - vende tilbage der eller hertil ???

Har også skrevet PM (PersonalMessage) til dig...
Avatar billede rosengaardmike Nybegynder
13. november 2010 - 13:25 #14
Hvorfor heeeeeeeeele tiden dig Larry fra Karise - får du en såkaldt kosmisk udløsning hver gang du henvender dig til dette ømfintlige emne som jeg tilsyneladende er blevet offer for - kan du dog ikke spille pik et andet sted, og over en anden syndebuk - OG SÅ LÆS DOG FOR HELVEDE HVAD JEG SKRIVER - kab DU finde ud af det ????? AAAALLT hvad jeg vil, er bare at komme væk herfra - UDMELDELSE TAK!!- og så finde et andet og mere U-DANSK medie, det må sku da være muligt at melde sig ud af dette LORT....en mere og større uproffesionel diletant som dig der intet kan fatte - skal man sku da lede i Utopistand for at finde..
13. november 2010 - 14:11 #15
Hvad er det du ikke forstår ved http://www.eksperten.dk/spm/918589#reply_7650394 - eller skal jeg skrive det igen igen igen ???
(Andre HAR opgivet dig...)

http://www.eksperten.dk/blog/31
Avatar billede rosengaardmike Nybegynder
13. november 2010 - 15:38 #16
Ja det har de - men det har du ikke kære Larry, og det vil du heller aldrig nogensinde så længe jeg gider at sidde hér og konfrontere dig med alle mulige etiske regler - så lad os blive ved med det - det bliver sku snart interresssssandt - du snakker i øst hvor jeg snakker i vest - det må vist siges at det ikke længere er en sag om hvorvidt jeg gør noget forkert eller om jeg overhovedet gider at sætte mig ind i reglementet - kan du godt se at det er sådan det ser ud - vi er et par lømler som ikke gider at interessere os for modpartens synspunkter, og sådan bliver det nok ved med, til én af os giver modparten ret - Larry - jeg prøver til hudløshed at få mig selv til at blive så upopulær så jeg måske kunne blive slettet fra dette medie - det tror jeg ikke at du kan forstå endnu - og du gør ikke dig selv smartere at høre på (i mine ører) så længe du bliver ved med at fortælle mig at jeg er den der ikke forstår noget, kan du godt selv forstå det - eller skal vi blive ved med at fortælle hinanden at vi hver især syntes at den anden part ikke forstår en brik af det hele.....Hmmm - danskere er og bliver besværlige - vidste du godt at vi bor i det som andre kalder et stikker-land

http://jp.dk/indland/article2244122.ece

det kan man godt forstå - når der er så lidt problemer i DK, at man er nødt til at finde på noget selv så man kan skabe skandaler
over for hinanden - ser du min pointe - aller første gang jeg måtte høre på dig - kunne du ikke oplyse mig om hvor vidt jeg skulle bære mig ad og hvorfor det var så vigtigt - det vigtigste for dig var at du kunne gøre mig opmærksom på hvor dårligt du syntes at jeg bar mig ad - sådan oplever jeg generelt danskere - for de har intet andet at gå op i, end at brokke sig over hinanden - hvis man ikke præcis gør som alle andre i det lille auturitetstro mini-put-land