Avatar billede Gojofisk Nybegynder
09. november 2010 - 20:48 Der er 2 kommentarer

Kan ikke få mine 2 skærme til at vise 3360x1050. Hjælp ønskes

Jeg har anskaffet mig et xfx 6870 grafikkort.

Jeg har koblet mine 2 stk HP w2228h skærme til hver sin DVI port.

Jeg kan nu få skærmene til at køre 1680x1050 på hvert kort.

Mit store problem er hvordan jeg kan få dem til at vise en opløsning på 3360x1050 (dvs opsat som 1 skærm).

Jeg har installeret nyeste Catalyst driver, version 10.10

Er der nogen derude som har en idé om hvad jeg skal gøre ??
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. november 2010 - 20:54 #1
Så vidt jeg kan se understøtter det kort ikke 3360x1050?
Max Resolution Analog
2048 x 1536
Max Resolution Digital
2560 x 1600
Avatar billede LarsDC Nybegynder
10. november 2010 - 07:57 #2
Ja men 5000 og 6000 serien understøtter den funktion der hedder Eyefinity hvilket gør at du kan sprede billedet ud over flere skærme. Dog vælger de fleste at bruge 3 skærme da du ved 2 skærme oftest vil opleve at dit billede er centreret lige midt i begge skærmes "kanter"
Du skal inde i catalyst oprette en ny eyefinity gruppe og vælge begge skærme. Derefter kan du sætte opløsningen til 3360*1050.
Men som sagt vil jeg ikke anbefale Eyefinity med 2 skærme. Her er Extended desktop stadig en bedre læsning efter min mening.
Selve opsøtningen kan jeg desværre ikke hjælpe med da mit eget kort, 4780x2 ikke understøtter Eyefinity.
Du kan dog prøve at kigge dette link:
http://www.guru3d.com/article/ati-eyfinity-editorial-review/1

igennem. På side 3 står der lidt om selve opsætningen i Catalyst.
Der står også om netop problemet jeg forklarede med centrering af billedet i kanten af begge skærme.