Avatar billede Slettet bruger
11. november 2010 - 16:44 Der er 6 kommentarer

Fordele og ulemper ved LAN netværk

Hej
Jeg er igang med en opgave, omkring IT, og et af de spørgsmål jeg har fået er: Nævn fordele og ulemper ved LAN netværk.
Jeg har søgt meget efter det på google, og kigget i min IT bog, og selv prøvet at tænke over noget, men det er ikke gået så godt..
Er der nogle af jer der kan nogle fordele og ulemper ved kabelnetværk?
Avatar billede riversen Nybegynder
11. november 2010 - 17:38 #1
i forhold til hvad?
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2010 - 18:25 #2
Det ved jeg ikke :-)
Bare fordele og ulemper, i det hele taget ved kabelnetværk
Avatar billede riversen Nybegynder
11. november 2010 - 19:21 #3
der kan jo ikke være fordele og ulemper med mindre du ser det i forhold til noget andet.
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2010 - 22:03 #4
Nå på den måde :-)
Det er i forhold til trådløst netværk.
Avatar billede js_delphi Nybegynder
12. november 2010 - 00:10 #5
Selvfølgelig kan kan finde noget om det på Google, da det er to meget anvendte teknologier,
og spørgsmålet utroligt relevant!
Mine største argumenter er:
Stabilitet
Hastighed
Nogen vil se en fordel ved ikke at have "stråling" i omgivelserne ved LAN
Avatar billede jakobcl Nybegynder
13. november 2010 - 19:57 #6
Når du skriver LAN ? hva mener du så.
Er det trådløst vs. kabling ? for trådløst kan/er også LAN.
LAN = Local Area Network.

Fordele og udlemper ved Trådløst
Det er relativt nemt at installere, samt at udvide.
Man skal være opmærksom på interference med andre trådløse netværk.
Det kan være lidt dyere selve udstyret der skal sættes op, men billigere at udvide.
Performance er ikke helt så høj som ved trådet netværk, men langt bedre mobilitet.
Til sidste kan der stilles spørgsmåltegn ved sikkerheden ift. kablet netværk.