Avatar billede nicer Nybegynder
12. november 2010 - 12:35 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

WCF Web Service til Database

Hey M8s

Vi er en gruppe på 3 personer, som er i gang med at lave vores hovedopgave.

Vi programmere i C# og da vi så PDC2010 eventet, tænkte vi at Asynkront C# var da det vi skulle bruge.

Men vi kan dog ikke få vores WCF Web Service til at være asynkron, selvom vi har gennemlæst eksempler fra PDC2010 og fra diverse sider på nettet, kan vi ikke få det til at spille.

Er der nogen her, som har et godt eksempel på en WCF Web Service der er asynkron, så vel mod database, som mod et website?
Avatar billede Syska Mester
12. november 2010 - 12:55 #1
Hvad har i af kode nu ?
Avatar billede janus_007 Nybegynder
12. november 2010 - 17:19 #2
Hvad er det for noget WCF, er det webbased? Har i overvejet at lave det som REST?
Avatar billede bvli Praktikant
14. november 2010 - 06:49 #3
Async C#, som I formodentlig har set det på PDC 2010 er jo en C# 5.0 feature.
Avatar billede Syska Mester
14. november 2010 - 12:33 #4
#bvli
Ja og nej ...

Siden de selv til PDC 2010 brugte VS 2010 til demo ... og .NET 5 ( både VB og C# ) ikke er kommetm endnu(til os dødelige), så kører de det som et addin til .NET 4.

http://www.microsoft.com/downloads/en/details.aspx?FamilyID=18712f38-fcd2-4e9f-9028-8373dc5732b2&displaylang=en
Overview
The Visual Studio Async CTP combines a new simple and composable pattern for asynchronous APIs, with "await" and "async" language keywords in Visual Basic and C#, that avoids asynchronous code being written inside-out using callbacks. The CTP is a painless install/uninstall on top of Visual Studio 2010 RTM, and comes with plenty of samples and documentation. We invite you to explore it and contribute your feedback.
Avatar billede nicer Nybegynder
14. november 2010 - 19:34 #5
buzz: Vi kan ikke udgive koden, da det skal videregives til vores projektvirksomhed.

Vi har hentet CTP pakken og derudfra kigget på eksemplerne, som følger med og vi kan ikke få skrevet koden, så det syntaks-mæssigt virker.

Vi har 2 problemer

Enden får vi en error besked der siger, at den ikke kan serialisere vores kode, når vi laver update service reference på klienten

Ellers kan vi ikke få vores database reader til at være asynkron :-/

janus_007:Da vi bruger udviklingsmetoden SCRUM, kører vi efter sprints og vi har besluttet at kører vores kode synkront indtil videre. Jeg har fundet et link omkring WCF Web Service med REST og jeg vil give mine m8s linket, så vi kan vende tilbage til det på et andet tidspunkt. Mange tak for idéen :)
Avatar billede janus_007 Nybegynder
14. november 2010 - 22:34 #6
hej Nicer

Når du har valgt at kigge på REST så hold fokus på REST i .NET 4, der findes mange gode ting herunder, bla. InstanceContextMode og WebCache, 2 nice features :)
Avatar billede Syska Mester
14. november 2010 - 22:42 #7
#nicer
Ja, så er det jo ik' nemt ... men så må i jo kunne lave et test projekt som i ikke kan få til at virke async.

Jeg har ikke haft nogen problemer endnu, dog ikke prøvet mod en WCF service endnu.

Men det mener jeg de gør i en af de mange videoer omkring async på: http://www.microsoftpdc.com/

mvh
Avatar billede nicer Nybegynder
14. november 2010 - 23:27 #8
Mener kun der blev brugt WCF Web Service i fremvisning af netop Async C# og lige det eksempel har vi kigget på nøje, men der bliver brugt kommandoer, som vidst kun er tilgængelige, hvis man bruger Silverlight og det vil vi ikke bruge.

Og det er lige præcis dér at vi går i stå, selvom vi bruger koden og sætter en dbreader ind i stedet for download kommandoen, så vil det ikke rigtig spille sammen...

Jeg vil bede jer begge om 1 svar, så vi kan få delt pointen, da i begge har hjulpet med dette problem.

Mange tak for hjælpen !
Avatar billede Syska Mester
14. november 2010 - 23:42 #9
svar.

Men det må jo kunne lade sig gøre ... jeg skal selv til at lege med det mere her om en 14 dage, så hvis der kommer spørgsmål til den tid, så vil jeg kunne hjælpe.

mvh
Avatar billede Syska Mester
14. november 2010 - 23:42 #10
svar
Avatar billede janus_007 Nybegynder
15. november 2010 - 16:06 #11
Top