Avatar billede nicer Nybegynder
22. november 2010 - 14:15 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Datasource kan ikke vise liste i et array ?

Hey M8s :)

Har et problem med et GridViews datasource.

Jeg kan fint udskrive en variabel, som ligger i et array, men ikke en liste af navne, som ligger i et array.

Når jeg tilføjer listen til visning i gridviewet, så kommer den med "Databound"

Someone enlighten me please :-/
Avatar billede Syska Mester
22. november 2010 - 14:51 #1
Skal vi gætte os til din kode ?
Avatar billede plug1n Nybegynder
22. november 2010 - 14:52 #2
Kode?
Avatar billede nicer Nybegynder
23. november 2010 - 08:40 #3
Sry guys:

----Gridview----

<asp:GridView ID="GridView1" runat="server" DataSourceID="ObjectDataSource2"
            AutoGenerateColumns="False" BackColor="LightGoldenrodYellow" BorderColor="Tan"
            BorderWidth="1px" CellPadding="2" ForeColor="Black" GridLines="None">
            <AlternatingRowStyle BackColor="PaleGoldenrod" />
            <Columns>
                <asp:TemplateField HeaderText="CentralName" SortExpression="CentralName">
                    <EditItemTemplate>
                        <asp:TextBox ID="TextBox1" runat="server" Text='<%# Bind("CentralName") %>'></asp:TextBox>
                    </EditItemTemplate>
                    <ItemTemplate>
                        <asp:Label ID="Label1" runat="server" Text='<%# Bind("CentralName") %>'></asp:Label>
                    </ItemTemplate>
                </asp:TemplateField>
            </Columns>
            <FooterStyle BackColor="Tan" />
            <HeaderStyle BackColor="Tan" Font-Bold="True" />
            <PagerStyle BackColor="PaleGoldenrod" ForeColor="DarkSlateBlue"
                HorizontalAlign="Center" />
            <SelectedRowStyle BackColor="DarkSlateBlue" ForeColor="GhostWhite" />
            <SortedAscendingCellStyle BackColor="#FAFAE7" />
            <SortedAscendingHeaderStyle BackColor="#DAC09E" />
            <SortedDescendingCellStyle BackColor="#E1DB9C" />
            <SortedDescendingHeaderStyle BackColor="#C2A47B" />
        </asp:GridView>

----Gridview----

----Datasource----

        <asp:ObjectDataSource ID="ObjectDataSource2" runat="server"
            SelectMethod="GetJobData"
            TypeName="WebSurveillance.SurveillanceService.SurveillanceClient">
        </asp:ObjectDataSource>

----Datasource----

GetJobData returnere et array med en string "centralName" og i arrayet ligger der endnu et array med job objekter.

Det er vel fordi den ikke kan læse et array, som ligger i et array ? :-/
Avatar billede plug1n Nybegynder
23. november 2010 - 10:26 #4
kunne det tænkes:
http://forums.asp.net/p/1087230/1621390.aspx
var noget du kunne bruge?
Avatar billede nicer Nybegynder
23. november 2010 - 10:49 #5
Vores datasource skal bruge en metode fra vores WCF Service (Vi laver datasourcen med datasource guiden, hvor vi vælger object.

Så siden at han snakker om datatables, så tænker jeg at 2d array's er no go :-/
Avatar billede plug1n Nybegynder
23. november 2010 - 10:58 #6
Hvad er det egentlig du forventer resultatet bliver? Et gridview med nogle lister i cellerne?
Avatar billede nicer Nybegynder
23. november 2010 - 11:14 #7
At gridviewet bliver til en liste af data
Avatar billede nicer Nybegynder
23. november 2010 - 11:14 #8
Kunne fint selv have skrevet det med et listview i alm C# forms, men web controls er sjovt nok anderledes -_-'
Avatar billede Syska Mester
23. november 2010 - 16:25 #9
Som jeg umildbart kan se ... så binder du jo slet ikke til din anden liste.

Så hvordan skal den kunne udskrive det?

Hvordan ser strukturen ud for det data du bruger at binde til?

Overstående grid tager jo kun første level af din class ..
Så du skal nok smide et TemplateField ind, og så smide en repeater eller noget i den retning ind, og bind til den liste af strings din oprindelige klasse har.
Avatar billede nicer Nybegynder
29. november 2010 - 10:47 #10
buzzzz gave me the answer :P

Smid et svar plz
Avatar billede Syska Mester
30. november 2010 - 14:08 #11
svar