Avatar billede laffe Nybegynder
25. november 2010 - 14:03 Der er 4 kommentarer

Mister UDP pakker i Windows XP, men ikke i NT

Hej

Jeg har noget audio data, som jeg sender ud via UDP pakker. På en NT maskine fungerer det fint, lyden er OK - der er ingen lydudfald.

MEN i XP går nogle af pakkerne tabt !!?? Dette medfører lydudfald.

Er der nogen der har en god ide, hvad det kunne være ?

mvh
Laffe
Avatar billede arne_v Ekspert
25. november 2010 - 20:39 #1
UDP er ikke en pålidelig protokol d.v.s. at din app skal selv requeste at mistede pakker bliver gensendt.
Avatar billede laffe Nybegynder
25. november 2010 - 22:20 #2
Det er jeg klar over. Det der underer mig meget er, at der er forskel på NT og XP.

Når jeg tester på min NT platform, så mister jeg ikke en eneste pakke (ud af 13500 stk.).

Når jeg tester på min XP platform, så mister jeg mellem 30-35 pakker (ud af 13500 pakker).

Jeg har testet mit netværk med en netværks analysator, og kunne ikke se nogen fejl.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. november 2010 - 22:56 #3
Forskellig hardware hastighed og forskellig software kan godt give forskelle.

Nogen siger at de hjælper at sætte HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Afd\Parameters\DefaultReceiveWindow til en høj værdi.
Avatar billede arne_v Ekspert
27. december 2010 - 00:21 #4
laffe??