Avatar billede Mo2010 Nybegynder
28. november 2010 - 13:41 Der er 3 kommentarer

Dækker garantien, når man reparerer andre steder end hos firmaet?

Hej

Min Asus eee PC 1201 N bærbar gik i stykker her for nyligt, en harddisk fejl, og jeg fik sendt den til reparation hos Computerplanet. Jeg fik så at vide fra min ven at jeg bare skulle have kontaktet Asus, og de ville have gjort det for mig gratis pga. garanti. Jeg har haft den i ca. 5 måneder nu. Er det så muligt at få Asus til at betale det reparations-beløbet som jeg betalte?
Avatar billede 220661 Ekspert
28. november 2010 - 13:48 #1
Man kontakter da det sted pc er købt, når den går i stykker.

Tror ikke umiddelbart du får noget ud af at kontakte Asus, eller det sted du har købt den. Men du kan da foresøge.
Du kan endvidere risikere din garanti er bortfaldet.
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
28. november 2010 - 14:20 #2
Nej det kan du ikke :) Du kan ikke kræve at asus skal betale din computer.

Længere er den vist ikke.

Gå altid til forhandleren!
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. november 2010 - 16:43 #3
Er det så muligt at få Asus til at betale det reparations-beløbet som jeg betalte?

Nej + du risikerer at alt garanti nu er annulleret. Kontakt Asus og hør dem ad hvordan du er stillet.