Avatar billede jimjimjam Nybegynder
28. november 2010 - 14:19 Der er 2 kommentarer

CHMOD af folder, lidt problemer med rettigheder.

Jeg har et lille problem med min Qnap 219-P NAS.

Jeg har et program, på den som kan hente torrents ned fra nettet (Transmission Remote)

Når jeg sætter en download igang, henter den fint osv. men min bruger kan ikke få lov til at åbne mappen.

Går jeg ind via putty og skriver :

chmod -R 777 /share/HDA_DATA/Qdownload/transmission

Så får jeg adgang til folderen med min bruger. Henter jeg herefter en ny torrent, skal jeg ind og køre samme kommando engang mere, før jeg har adgang til folderen.

Hvad kommando skal jeg bruge vil i mene ?
Avatar billede lassebm Nybegynder
01. december 2010 - 08:46 #1
Hvem er ejer af mappen? Hvis det f.eks. er "transmission" der er ejer af mappen, så kan du tilmelde din bruger til "transmission" gruppen.
Avatar billede nicknick Nybegynder
10. maj 2011 - 09:49 #2
Hvilken bruger logger din qnap ind med på mappen ?

Venlig hilsen Nicholas Rønshof