Avatar billede fiberflux Praktikant
07. december 2010 - 17:40 Der er 3 kommentarer

Foldud index FAQ

Hej til alle netproffer

Jeg har et formegentligt simpelt spørgsmål til en omgang HTML programmering.

Jeg ønsker at lave en FAQ side, men har rigtig mange 'besvarede spørgsmål' som jeg skal have plads til på en og samme side. Derfor ville jeg gerne lave en løsning som flg.:

PRODUKT XXXXXXX
PRODUKT YYYYYYY
PRODUKT ZZZZZZZ

Når så der klikkes på produkt linien fremkommer flg.:

PRODUKT XXXXXXX
PRODUKT YYYYYYY
      info 1 YYYYYYY
      info 2 YYYYYYY
      info 3 YYYYYYY
      info 4 YYYYYYY
      info 5 YYYYYYY
      info 6 YYYYYYY
PRODUKT ZZZZZZZ

Ved at klikke på et af de underliggende links, skal jeg sætte anker til en tekst længere nede på siden.

Ser frem til at høre forslag.

Mvh Fiberflux
Avatar billede tjens Nybegynder
07. december 2010 - 23:07 #1
Du kunne bruge jQuery Accordion.

Jeg har lavet en demo, hvor teksten til underpunktet også folder ud ved klik: http://tjens.dk/javascript/jQuery/AccordionInAccordion/

Se andre konfigurationer her: http://jqueryui.com/demos/accordion/#default
Avatar billede fiberflux Praktikant
08. december 2010 - 00:13 #2
Hej tjens,

Tak for dit svar. Har dog lige et ? til dig.

Jeg kører mit site gennem en CMS løsning, og er ikke sikker på at jeg kan køre den løsningsmodel du foreslår. Jeg forstår at den løsning du har lavet, kræver at jeg oploader nogle java scripts - er det korrket opfattet?

Kan man desuden lave det således, at jeg kan lave et anker, til de tekster jeg vil lave under linksene? (Det er fordi jeg har mange af de samme svar, på forskellige produkter)

Ser frem til at læse dine kommentarer
Avatar billede tjens Nybegynder
08. december 2010 - 07:32 #3
Ja, der kræves javascript includes fra jquery, men hvis du ikke kan uploade disse til din CMS, kan din side stadig include dem fra. f.eks. googleapis: http://www.devcurry.com/2010/05/latest-jquery-and-jquery-ui-theme-links.html

Ja, du kan have alle typer tekst og html i en Accordion. Også anchor links til længere nede på siden.