Avatar billede ranni Forsker
08. december 2010 - 14:56 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Fra Vista til XP

Hej.
Grundet formatering købte jeg en Vista til min PC og instl. uden problemer.
Så røg den på gulvet, ny HHD og instl. så min købte Vista igen, men den kan ikke aktiveres.
Jeg har en XP, der er brugt et par gange uden problemer.
Kan jeg instl. den på PC en, den er jo født med Vista(uden medfølgende CD) og vil drivere til netop denne model PC fungere ( fra Vista til XP).
Eller skal jeg springe frokosten over, og spare op af folkepensionen til en ny Vista.
08. december 2010 - 14:57 #1
Aktiver Vista via telefon.
Avatar billede michael_stim Ekspert
08. december 2010 - 15:21 #2
Jeg ville skrive til Microsoft og forklare dem problemet. Det er jo kun HD du har skiftet ud, men samme PC.
Avatar billede michael_stim Ekspert
08. december 2010 - 15:23 #3
Hov Erik, din kommentar så jeg først efter jeg havde oprettet mit??? Må være et cacheproblem, da jeg ser det er oprettet ca ½ time før mit.
Avatar billede ranni Forsker
08. december 2010 - 15:33 #4
Jeg har et par problemer: manglende motorik i (også) i hænderne og kan ikke tale. ???
Al samtale må foregå pr. mail ? ?
Avatar billede ranni Forsker
08. december 2010 - 16:34 #5
Hvis ikke jeg løber i driverproblemer vil jeg instl XP i stedet for Vista.
Avatar billede LemonHouse Nybegynder
08. december 2010 - 17:15 #6
Du kan sagtens installere xp på en "Vista computer" men de fleste pc'er skal have ændret SATA mode til IDE.. (standard er ACHI) det gør du ved at gå ind i BIOS under opstart af computer :) og så gå ind på fanen Advanced.. (i nogle tilfælde fanen Main)
Avatar billede ranni Forsker
08. december 2010 - 21:54 #7
Jeg har været på nettet og konstateret
at jeg ikke skal undvære så mange måltider til Win 7 som til Vista - - men hvad så med alle de drivere, der ligger netop til min HP dv5 1209eo Vista udgave ????
Avatar billede ranni Forsker
08. december 2010 - 22:15 #8
ÅÅHH nej !! der havde jeg vist nær trådt i nælderne, det var opgrades, der var billig, men det er vel den her jeg kan bruge
http://www.dalgaard-it.dk/PartDetail.aspx?q=p:2579009;c:100158
Avatar billede ranni Forsker
10. december 2010 - 20:31 #9
OK !! Så må jeg jo få nogle dyrekøbte erfaringer ( jeg trænger også til at slanke mig)
Jeg lukker ! !