Avatar billede hej-det-er-mig Nybegynder
08. december 2010 - 22:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

ÅHHH NEJ

hej jeg købte en trådløs router over den blå avis idag, da jeg så kommer hjem og prøver at koble min ps3 til og finder så ud af at der er kode på, jeg ringer så til sælgeren og spørg om han ved vad koden er, han siger så at han ikke har ændret på den så den må stå i vejledningen så jeg leder, men forgæves, så vælger jeg og trykke restart knappen på den og prøver så at søgte efter det igen men uden held hverken computer eller ps3 kunne finde det. HAR JEG GJORT NOGET FORKERT?? hvad skal jeg gøre for at kunne finde det igen?? HJÆLP TAK
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. december 2010 - 22:07 #1
Hvad er det for en?
Avatar billede hej-det-er-mig Nybegynder
08. december 2010 - 22:10 #2
hama mimo 300 express
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. december 2010 - 22:15 #3
Som der står i vejledningen til den: "Standardmæssigt er der
for routeren konfi gureret en IP-adresse 192.168.2.1 og en aktiveret DHCP server. Derved får den tilsluttede PC
automatisk tildelt passende adresser og yderligere indstillinger"

Så hvis du har resettet den (en knap? holdes inde i nogle sekunder?) bør du kunne få fat i den. Måske kun med kabel. Hvad gør du helt præcist?
Avatar billede hej-det-er-mig Nybegynder
08. december 2010 - 22:44 #4
da jeg søgte efter den første gang kunne den sagtens finde den, dog med kode på som jeg ikke kunne finde frem til, så holde jeg reset knappen nede i ca 10 sek til routern lyste igen, bag efter søgte jeg igen efter det men intet kom frem, så gik jeg på min bærbar og søgte på ip adressen (192.168.2.1) men kunne ikke oprette forbindelse, nok fordi det ikke er over routern :(
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. december 2010 - 23:06 #5
Hvad gør du helt præcist?  <- det er ikke for sjov jeg spørger, men du er velkommen til at spilde din tid.

Men: Har du prøvet med kabel til en LAN port, genstartet PC, og se om 192.168.2.1 er tilgængelig?
Avatar billede spil-eksperten Nybegynder
09. december 2010 - 05:44 #6
hvis du har trykket reset på din router, kan det være at den har slået trådløs fra... så du skal forbinde din bærbar med et kabel...
gå ind i routeren og "enable wireless" :

http://192.168.1.254/
brugernavn: admin
password: (blank) eller "password"

mht. password så kan du inde i routeren sætte et password du ønsker eller lade den stå helt åben (kan ikke anbefale)
grunden til at din bærbar godt kan "se" den men ikke oprette forbindelse: KAN være fordi den før har fundet routeren da det virkede, og har derfor gemt den i oversigten..
Avatar billede hej-det-er-mig Nybegynder
09. december 2010 - 11:02 #7
I havde ret :), skulle til kobles en lan forbindelse til routern og så til computern, så kunne jeg oprette komme ind på routerns ip adresse (192.168.2.1) og lave instillingerne for routern. Takker rigtig mange gange :D