Avatar billede Johanstig Nybegynder
09. december 2010 - 23:48 Der er 6 kommentarer

Internet - begrænset / ingen adgang?

Hej... Jeg har for nylig erhvervet mig en computer fra Sharkgaming, men jeg kan sgu ikke få det trådløse internet til at virke på min nye stationære computer. Btw, jeg kører windows 7.

Jeg har fået udskiftet mit trådløse netkort til den stationære hele 3 gange  - dog uden held. Eller dvs. internettet har virket sådan lidt on/off, men nu er virker det altså ikke overhovedet. Det mærkelige ved dette problem er, at det synes at være kommet over natten. Aften inden virkede internettet sådan set fint nok, men da jeg så tændte computeren næste dag, så fik jeg "Begrænset eller ingen adgang", når jeg så kører en fejlfinding af netværket, så står der "Tjenesten Diagnoceringspolitik kører ikke", hvilket jeg ikke aner hvad betyder.

Faktum er, at jeg ikke har den fjerneste idé om, hvad jeg skal gøre for at få det til at virke :( Jeg har 4 andre bærbare computere rundt omkring i huset som kører helt uden problemer på det samme trådløse internet.

Hvad kan jeg gøre for at løse dette problem? Først troede jeg, at det var defekte netkort der blev sat i min maskine, men eftersom det er blevet skiftet 3 gange, så må konklusionen da være, at det ikke er netkortet der fejler noget..

Håber der er nogle flinke mennesker derude, som er frisk på at give en hjælpende hånd :(
Avatar billede poko1 Ekspert
10. december 2010 - 00:05 #1
Har du nogle anmærkninger i enhedshåndteringen?
Avatar billede poko1 Ekspert
10. december 2010 - 00:36 #2
Se om du kan bruge noget af dette.
http://img818.imageshack.us/img818/5559/wific.png
Avatar billede Johanstig Nybegynder
10. december 2010 - 15:22 #3
Hey.. ved ikke lige hvordan man tjekker de ting, som du har linket til :o. Altså - hvis jeg går ind i netværk & delingscenter, så står der "Ukendt - Tjenesten eller gruppen, som det afhænger af, stratede ikke"

Kan du beskrive det link i en lidt mere detaljeret udgave? :D Det ser ellers ud som om, at det bestemt er et forsøg værd.
Avatar billede Johanstig Nybegynder
10. december 2010 - 15:23 #4
Hvad mener du? :)
Avatar billede Johanstig Nybegynder
10. december 2010 - 15:40 #5
Når jeg går ind i Netværk, så popper der ingen frem. Jeg har prøvet at konfigurere et nyt netværk, men det virker ikke. Jeg har slået netværkssikring til :(
Avatar billede poko1 Ekspert
10. december 2010 - 15:54 #6
Gå i kontrolpanel åben enhedshåndtering og se om der er anmærkninger der det burde der være når du ikke kan se den i netværk og delings center Tryk eventuelt på søg efter hardwareændringer det er den lille skærm under hjælp