Avatar billede Amtus Nybegynder
10. december 2010 - 09:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Valg af router?

Hej eksperter!

Jeg står og skal flytte og skal i den forbindelse bruge en ny router. Lejligheden er kun 45 m2.

Jeg ved ikke noget om routere og overvejer derfor bare at smide noget billigt i kurven som D-Link DIR615 til 219,00 kr. i elmutanten.

Er grunden til folk køber større og dyrere routere at de skal kunne række længere, større hastighed, stabilitet?

Mvh
Lasse
Avatar billede loke-liscom Nybegynder
10. december 2010 - 10:02 #1
Stabilitet, funktionalitet og tildels hastighed.

/Klaus
Avatar billede Fero Nybegynder
11. december 2010 - 00:20 #2
Grunden til at folk vælger en større/dyrre model er pga flere(advanceret) muligheder, så som VPN, NAT osv.. Det kan de billige for det meste også, men antal af feks NAT og VPN er forskelligt mv. samt hardware, throughput osv er bedre på de dyre routere. Men hvis det bare er til at køre alm surf, spil osv er de billige fine som regel fine nok. Jeg vil dog IKKE anbefale dig at købe dlink. Arbejder med IT til hverdag, og for at det ikke skal være løgn er der 2 d-link accesspoints der er stået af for mig i dag bare! Og det eneste der blev gjort, var at tage strømmen fra dem, og sætte dem til igen. Bagefter var der ingen reaktion på dem. Så der blev sat 2stk Zyxel op istedet for.

Jeg vil anbefale dig noget Linksys eller Zyxel istedet for.
Avatar billede Amtus Nybegynder
11. december 2010 - 10:56 #3
Jeg har selv en D-Link nu som jeg skal "restarte" 1-3 gange om dagen da forbindelsen bare forsvinder, men troede bare det var noget med min forbindelse;-)

Har du en billig model af Linksys eller Zyxel du kan anbefale ?
Avatar billede Fero Nybegynder
11. december 2010 - 14:09 #4
nbg420n køre jeg selv med og den har aldrig gjort noget, jeg ikke har bedt den om :)