Avatar billede swordcat Nybegynder
10. december 2010 - 09:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Metatags i CMSMS

Nu har jeg i en længere periode prøvet på at sætte metatags på min hjemmeside, men intet hjælper tilsyneladende. Jeg bruger CMS-systemet CMS-Made Simple og kan simpelthen ikke få det til at fungere. Hvad er det jeg gør forkert. Det burde være lige til, men jeg er lost. Har prøvet en hel masse, som jeg har læst på nettet, men det hjælper ikke på mit problem. Jeg er selvfølgelig meget interesseret i at man kan google os på nettet, men det bliver svært når man ikke har sine metatags i orden.

Er der en der kender lidt til CMSMS og som kan hjælpe?

Giver gerne mere en 200 points :)
Avatar billede mrgumble Nybegynder
10. december 2010 - 13:23 #1
Hvad er det for nogle meta tags du er interesseret i?
Er det den samme metatag på samtlige sider, på specifikke sider?
Og hvad har du prøvet?
Avatar billede swordcat Nybegynder
11. december 2010 - 13:57 #2
Jeg er selvfølgelig interesseret i at google.com kan finde vores virksomhed, når man skriver ord der har relevans til vores virksomhed. Om det er metatags til hele siden eller specifikke sider gør lige pt. ikke så meget. Du må selvfølgelig godt hjælpe med begge dele :)

Det jeg har prøvet indtil videre er at skrive {metatags} på selve templatet, som så har givet mig en ekstra "html-editor" i CMSMS til metatags, men det nytter ikke en dyt, for jeg kan ikke få det til at fungere.

Derudover har jeg prøvet at skrive metatags ned på side-options menuen, men hvad gør man helt præcis der? Når jeg har prøvet at skrive metatags ned der, så kommer de ord frem på hjemmesiden og ødelægger udseenet på siden, hvilket ikke kan være meningen vel? Så prøvede jeg det her script:

<meta name="description" content="Initiativtager til adskillige projekter" />
<meta name="keywords" content="initiativtager, projekter, succesoplevelser, udsatte, unge, arrangører, attraktive, oplevelser, rejsemålene, hovedformålet, mennesker, forståelse, privilegeret, København, erfaringer, nødvendige, pædagogiske, redskaber, spændende, motiverende, samarbejde, pågældende, kommune, virksomhed, alternative, arbejdsmetoder, udsluse, fritidshjem, ungdomsklubber, fritidsaktiviteter, inkludere, forældre, tilrettelægger, tryghed " />
<meta name="author" content="Socialpædagogisk udviklingsarbejde" />
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;charset=ISO-8859-1" />

Nu kom teksten ikke på siden, men er tags'ne nu gemt?

Jeg er helt lost i det her....

Derudover har jeg prøvet kræfter med de her scripts:

{metadata}
<meta name="description" content="{content block='description' oneline='true' wysiwyg='false'}" />
<meta name="keywords" content="{content block='keywords' oneline='true' wysiwyg='false'}" />
{stylesheet}
</head>

Under options (pages)

<meta name="description" content="description of the content" />
<meta name="keywords" content="keywords, separated by comma" />
<meta name="author" content="the author's name" />

Under Global settings

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
<meta name="language" content="en" />
<meta name="robots" content="index,follow" />

Det vil være super hvis du kunne hjælpe.....ser frem til dit svar.
Avatar billede mrgumble Nybegynder
11. december 2010 - 19:51 #3
Hej,

Du kan angive metatags på tre forskellige måder:
1. Statisk, hvor du skriver metatagsene direkte i skabelonerne (templates). Herved vil metatagsene kun blive vist med den pågældende skabelon, men vil være den samme på samtlige sider af skabelonen.
2. Globalt, hvor de angives under "Site admin" - "Global settings". Disse vil blive vist på samtlige sider.
3. På sidebasis, under "Side options".

For de sidste to punkter kræver det, at der er en speciel feltholder i skabelonerne. Disse angives med {metadata}, så du har været tæt på.
For at tjekke, om de er blevet sat rigtigt ind, skal du bare opdatere siden og så vælge "Vis kilde".
Avatar billede larsmeyer Nybegynder
13. december 2010 - 04:24 #4
Husk at google slet ikke interesserer sig for meta tag andet end "description", som de kun bruger til den lille tekst der vises hvis din side bliver fundet i google.

Google læser p.t. slet ikke dine meta-keywords, og vægter på ingen måde meta tags i deres rangering. Derfor vil dit arbejde med metadescription og metatags på din hjemmeside ikke hjælpe en dyt ift. Google.

Så der er nok noget helt andet der gør at du ikke er at finde i google.

Tag evt. et kig i denne korte bog / guide http://www.seo-lex.dk/download-light.html . Den er ganske gratis i "light udgaven" og er guld værd og et "must" for alle i danmark der vil findes i google.
Forfatteren betragtes som en af de førende eksperter i DK indenfor seo.