Avatar billede thomaskleis Nybegynder
17. december 2010 - 09:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Streaming fra Vista PC til LCD tv

Hejsa

Har erhvervet mig et Sony NX700 TV, og vil nu gerne streame billeder, video mm, fra 2 forskellige PC'er til TV'et.

Fra den ene PC(Windows7) fungere alt uden problemer. Den anden er en Vista PC, men kan jeg kun streame billeder! TV'et kan ikke finde videoer på Vista PC'en.
I WinMediaPlayer figurérer TV'et på listen over enheder der burde kunne streame fra PC'en. Standardindstillinger er benyttet.

(Der er testet med samme video fil på begge maskiner, så der burde ikke være noget format-snask.)

Hvad gør jeg galt? På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede Kristoffer Nybegynder
21. december 2010 - 00:12 #1
Hej!

Måske skulle du se på http://ps3mediaserver.blogspot.com/
Tag ikke fejl af navnet, det virker også på andre DLNA enheder. Den spiser de fleste filer.

Mvh
Avatar billede thomaskleis Nybegynder
22. december 2010 - 09:48 #2
Hej
Jeg har allerede været her og har installeret programmet. Under fanebladet Generel Configuration, kan man vælge Install a windows service. Jeg får derefter denne besked:

You have installed the windows service! For using it , you must quit this application, the start (and configure) the service from the windows adminstration panel.

Windows admin panel???? Hvor/hvad er det?
Avatar billede thomaskleis Nybegynder
22. december 2010 - 22:11 #3
Hej
Skal lige tilføje, at når jeg tilgår computeren via tv'et for at søge efter film til streaming, så viser tv'et alle de mapper som rent faktisk indeholder film, men når den pågældende mappe åbnes, vises en meddelelse at mappen ikke indeholder elementer til afspilning.

Dvs. tv'et ved eller kan se, at der findes film, men vil ikke vise elementerne.
Avatar billede Kristoffer Nybegynder
06. maj 2011 - 01:36 #4
Du skal ind og lave en config fil der passer til dit tv.

Du kan læse mere på deres forum, eller du kan være heldig der er nogen herinde der kan finde ud af det.
Avatar billede thomaskleis Nybegynder
27. april 2012 - 21:39 #5
afsluttet