Avatar billede kirsten_fich Nybegynder
04. januar 2011 - 20:46 Der er 5 kommentarer

Dansk shop på engelsk webhotel?

Jeg er i gang med at bygge en shop i systemet Zen-Cart på one.com's server. Men da der er problemer med load-tiden overvejer jeg at skifte til JS Web ( http://www.jsweb.co.uk/index.php ), som er certificeret til at tage sig af Zen-Cart. Ved I om der vil være problemer med at have en dansk shop på en engelsk server? Jeg tænker på betalingsmoduler og bogstaverne æ, ø og å m.m.
Avatar billede jakobdo Ekspert
04. januar 2011 - 20:54 #1
ÆØÅ bør bestemt ikke være et problem.
Betalingsmodulet ligeså.
En server er i bund og grund en server.
Så fokuser på support, responstid og deres oppetid.
Avatar billede Rene_Reinholdt Nybegynder
05. januar 2011 - 16:22 #2
Problemet med danske sider hosted i udlandet er at de vil tabe i SEO konkurrencen. Da google ikke vil se dem som lige så lokale som de konkurrerende shops. Ting man bør have som et minimum hvis man vil ramme det danske marked:

- et .dk domæne
- en side på dansk
- domæne, server osv hosted i Danmark.
Avatar billede jakobdo Ekspert
05. januar 2011 - 18:04 #3
Rene: Fordi jeg ikke ved bedre, men mener du seriøst? Hvis ja, det er sgu da noget skidt...
Avatar billede Rene_Reinholdt Nybegynder
06. januar 2011 - 09:59 #4
Hej jakobdo

Seo er jo mange bække små og hvis man er i hår konkurrence med andre på sit felt så vil det absolut ikke hjælpe dig at din shop/hjemmeside ikke er hosted i Danmark.

Ja jeg mener det seriøst hvis du skal konkurrerer lokalt så er det nødvendigt at du har et lokalt domæne med en side på det lokale sprog og en lokal server.

Google ser mere og mere på de lokale markeder og kan meget let finde på at ranke lokale forretninger over andre som ellers normalt ville have ranket højst. Derfor er dette vigtigt.
Avatar billede NoN_Taxi Nybegynder
25. marts 2011 - 23:53 #5
Kan klart anbefale https://my.meebox.net/ (...), har haft dem i snart 3 måneder nu og du kan lave/bruge Zen-Cart, Magento, OpenCart og 10 andre shops systemer! og en masse andet! og det hele er jo med 1 kliks installation
Lige nu har de 60% Discount med deres sommer tilbud.
Så smut ind på https://my.meebox.net/ (...) og Brug kuponkoden "SOMMERNU", når du bestiller. Gælder t.o.m 01/04.

Og ja, det er skam et dansk host :)