Avatar billede sejindk Nybegynder
04. januar 2011 - 23:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Slettelse af duplikerede rækker

Jeg har en lidt special opgave.

Historien:
Jeg har netop afholdt status i en række af butikker. Butikkerne har brugt håndscannere som har registreret hver vare. For hver vare gemmer håndscannerne en linie hvori der står EAN nummer, antal, dato og tidspunkt (tt:mm:ss). Når de har scannet x antal varer har de docket håndscanneren og varerne er blevet ført ind i en .csv fil. Derefter er scannerne blevet tømt og de har kunne scanne videre.
Desværre så har flere af sælgerne ikke tjekket om scannerne er blevet færdige med at overføre til pc, og derved er scannerne ikke blevet tømt. De har så scannet videre og senere docket igen, hvorved at varerne fra førte dock bliver tilføjet i samme csv fil. Derfor er der mange dobbelt posteringer.

Spørgsmålet:
Jeg har brug for at lave en formel som kan slette duplikerede rækker, men kun hvis de ikke er naborækker (da en sælger kan nå at scanne 2 af samme vare inden for samme sekund)

Er der nogen som har en ide hvordan dette kan lade sig gøre? Eller om det overhovedet kan lade sig gøre?

På forhånd tak
Avatar billede sejindk Nybegynder
05. januar 2011 - 00:13 #1
Det skal lige tilføjes at jeg har lavet en kontrol kolonne som indeholder EAN og tidspunkt.
Avatar billede supertekst Ekspert
05. januar 2011 - 09:40 #2
Alm. fjernelse af dubletter kan så ikke anvendes - noget VBA er så nok nødvendig?
Avatar billede boro23 Forsker
05. januar 2011 - 14:50 #3
Jeg ved ikke om det kan hjælpe dig, men jeg har haft et problem der minder lidt op dit. Et tilføjelsesprogram til excel kunne løse mit problem, du kan prøve at hente programmet på nedenstående link.

http://www.bst-utilities.dk/?pageIDX=39

http://gratisupload.dk/vis/54512/
Avatar billede boro23 Forsker
06. januar 2011 - 11:34 #4
Eller måske denne VBA kode kan hjælpe, se oploadet fil
http://gratisupload.dk/vis/54549/
Avatar billede sejindk Nybegynder
19. januar 2011 - 09:45 #5
Tak for jeres svar. Men eftersom at ingen kunne løse opgaven, har jeg bare måtte slette duplikerede linier og have en fejlmargen på op til 5 % :-(