Avatar billede peder-dingo Nybegynder
07. januar 2011 - 19:22 Der er 12 kommentarer

Sony bærbar kan ikke se netkortet?

Hey folkens.

Har installeret Windows 7 på min Sony Vaio VGN-Z21WN/B, men nu kan bærbaren ikke finde det trådløse netkort!
Når jeg åbner enhedshåndtering kan jeg kun se følgende under "network adaptors": 2 bluetoothprogrammer og Intel(R) 82567LM Gigabyt network connection.

Det er som om at bærbaren slet ikke kan se det trådløse netkort. Jeg HAR sat knappen foran med "wireless" til "on", og har prøvet at downloade driverne inde på Sony's hjemmeside, men det er som om at driverne ikke vil køre når kortet ikke kan ses...
Kæft hvor er det træls, men er der nogen der ved hvad der kan være galt? Kan netkortet være brændt af?

Tak for hjælpen! ;(
Avatar billede haverslev Novice
07. januar 2011 - 19:44 #1
Prøv at installere chipset driveren først og derefter driveren til det trådløse og hvad du ellers mangler at installere

Husk at vælge, om det er 32bit eller 64bit drivere du skal installere.

http://support.vaio.sony.eu/computing/vaio/downloads/updates/index.aspx?l=da_DK&m=VGN-Z21WN_B&os=10
Avatar billede peder-dingo Nybegynder
08. januar 2011 - 19:17 #2
#1 Har jeg prøvet, men det hjalp ikke.

Burde bærbaren ikke kunne se grafikkortet i enhedshåndteringen??

hjæææælp, er desperat :'(
Avatar billede haverslev Novice
08. januar 2011 - 19:29 #3
grafikkortet  ??

Er det ikke wireless lan den er gal med ??

Uanset hvad, så skal du altid starte med chipsettet og så grafikkkort, lyd, lan, wireles oss. osv. og de skal selvfølgelig passe til dit W7 styresystem som enten er 32bit eller 64bit

Du skal installere ALLE driverne og derudover skal du gå på windows update og installere alle kritiske opdatereinger derfra også.
Avatar billede peder-dingo Nybegynder
08. januar 2011 - 19:37 #4
Hov, ja, det er selvfølgelig det trådløse WiFi-kort jeg mener.  :)
Jamen jeg synes jeg har installeret dem alle, alle dem under 'Windows 7' derinde i oversigten. Skal man også installere dem fra 'oprindeligt installeret'.
Er det blot driveren der mangler også selvom den ikke engang kan ses i enhedshåndteringen?
Avatar billede haverslev Novice
08. januar 2011 - 19:59 #5
Hvis du har installeret W7 som en opgradering af det oprindelige Vista, så skulle de oprindelige Vista drivere stadig være installeret - såfremt du ikke har haft formateret harddisken.

Hvis du har installeret W7 direkte, ved at starte op på dvd og formatere/installere fra bunden af, så skal du insatllere alle windows 7 drivene.

Prøv evt. at gå i bios under opstart og lav det man kalder en "Load default settings" eller "load optimized settings"
kan i de fleste bios klares med at trykke på F9 for load og derefter trykke på F10 for at gemme ved at trykke på "Y"
Avatar billede peder-dingo Nybegynder
09. januar 2011 - 10:39 #6
#5 Det har jeg prøvet, det hjalp ikke :/

Under enhedshåndtering har jeg et "base system device" som den ikke kan finde, kan det være mit netkort?
Her er et billede af min enhedshåndtering:
http://www.myupload.dk/showfile/7285933a3d6.jpg/
Avatar billede haverslev Novice
09. januar 2011 - 10:53 #7
base system device
Er som regel kort læser der mangeler at blive installeret (drivere dertil)

Men da du har fler gule udråbstegn i enhedshåndteringen, så tyder noget på at du ikke har installeret de rigtige drivere eller mangler at installere nogen.
Så gå i gennem hvilke du har installeret og hvilke du evt. mangler.

Prøv at h-klik på de linjer med de gule tegn og vælg Fjern
Når de er fjernet, så genstart pc`en og lad den selv finde enhederne.
Hvis driverne er tilstede, så vil den lede efter dem og installere.
Hvis ikke de er downloadet og tilstede på computeren, så vil den ikke kunne fine/installere dem og vil så gå i fejl / gul udråbstegn igen.

Hvis fejl, så hent og installere driverne igen - husk nogen af drivene er sikkert i Zip filer og skal pakkes ud.
Eller andre skal installeres via deres INI. filer.
Her H-klikker du på den enhed der f.eks er gul udråbstegn på og klikkker på "opdatere driversoftware" og navigere hent til den mappe du har downloadet med drivene. find INI. filen og OK
Avatar billede peder-dingo Nybegynder
09. januar 2011 - 12:13 #8
Jeg har installeret alle driverne under 'Windows 7', skal jeg også installere dem under 'oprindeligt installeret'?
Hvordan installerer man .ini-filer?
Avatar billede haverslev Novice
09. januar 2011 - 12:50 #9
Eller andre skal installeres via deres INI. filer.
Her H-klikker du på den enhed der f.eks er gul udråbstegn på og klikkker på "opdatere driversoftware" og navigere hent til den mappe du har downloadet med drivene. find INI. filen og OK

Du svarede ikke på, hvordan du har fået W7 installeret:
Hvis du har installeret W7 som en opgradering af det oprindelige Vista, så skulle de oprindelige Vista drivere stadig være installeret - såfremt du ikke har haft formateret harddisken.

Hvis du har installeret W7 direkte, ved at starte op på dvd og formatere/installere fra bunden af, så skal du insatllere alle windows 7 drivene
Avatar billede peder-dingo Nybegynder
09. januar 2011 - 13:56 #10
Det er en ren installation, så skal hente alle drivere. Skal man finde den præcise fil eller er det nok bare at vælge den overordnede mappe? For hvis det er nok har jeg allerede prøvet det :/
Avatar billede haverslev Novice
09. januar 2011 - 20:48 #11
Når du har hentet driveren og pakket zip filerne ud, så er der enten en setup.exe du kan køre eller der er en mappe/fil der indeholder INI. filen
Du skal finde frem til mappen med INI filen og klikke på INI filen og lade den installere den
Avatar billede peder-dingo Nybegynder
10. januar 2011 - 14:06 #12
#11 Har nu (igen) installeret alle driverne, men lige lidt hjælper det.
Jeg ved at netkortet hedder Intel(R) WiFi Link 5100 AGN, kan det hjælpe dig? Jeg har prøvet at hente en driver til den fra intel's hjemmeside, men det hjælper heller ikke noget.. :/