Avatar billede jkl87 Nybegynder
08. januar 2011 - 17:16 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hvordan sletter jeg jeg alt på partitionen?

Hej,
jeg sidder og prøver på at geninstallere Vista...

Problemet er, at den ikke har slettet alt der var før, men nærmest har installeret sig selv en gang til på samme partition...

Hvordan i alverden kan jeg formatere min computer fuldstændig, ligesom man kunne med Win XP, hvor man bare satte cd-en i og startede computeren...

Har prøvet at højreklikke på C-drevet og klikke formatér, men det vil den ikke..

Håber nogen kan hjælpe...

Mvh.
Jesper
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2011 - 17:26 #1
Har du et D drev med en recovery på din pc ???
Avatar billede matcho Nybegynder
08. januar 2011 - 17:43 #2
Når du starter installationen sletter du partitionen og opretter igen og tryk på format bagefter så skal det virke.
Avatar billede jkl87 Nybegynder
08. januar 2011 - 17:45 #3
#1 Ja, det har jeg vidst...
Avatar billede jkl87 Nybegynder
08. januar 2011 - 17:46 #4
#2 Der kommer ikke nogen valgmuligheder, hvor den lader mig gøre det...
Avatar billede matcho Nybegynder
08. januar 2011 - 19:11 #5
Hvis det er en almindelig Vista (ikke recovery)skal der komme muligheder neden for boxen med partitioner
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2011 - 18:00 #6
Så slukker du for pcén tænder for den og under bootning ses et setup hvor der vises hvad for en tast du skal trykke på for at komme ind og køre en Recovery.
Avatar billede jkl87 Nybegynder
08. januar 2011 - 18:22 #7
#5 Altså, der står noget med:  F2 Setup  og F12 Boot Options
Er det dét?
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2011 - 18:31 #8
Det er nok F2 har lige prøvet at starte vores Medion labtop på den skal der trykkes på F3 for køre en Recovery, prøv at trykke F2 og se hvad der vises.
Avatar billede jkl87 Nybegynder
08. januar 2011 - 18:43 #9
#7 Så kommer jeg ind i noget der hedder: "Phoenix SecureCore (tm) Setup Utility"
Der er forskellige menuer:  Main, Advanced, Security, Boot, Exit
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2011 - 18:54 #10
Klik på Computer står der RECOVER (D:)på drevet til højre
Avatar billede jkl87 Nybegynder
08. januar 2011 - 19:02 #11
#9 Ja, det gør der...
08. januar 2011 - 19:24 #12
Undervejs i WIN7 instalationer er et punkt - nederst - tror jeg - [Advanceret] ... Der kan du 100% rydde/slette en given partion...
Avatar billede jkl87 Nybegynder
08. januar 2011 - 19:31 #13
#11 Når jeg sætter min Vista-cd i og kører den, så starter den op, og jeg kommer ind og skal vælge sprog... Herefter kan jeg så klikke "Kontroller kompatibilitet online" eller "installer". Jeg klikker selvfølgelig "Installer". Nu kommer jeg så ind, hvor jeg kan vælge "Opgrader" eller "Brugerdefineret (avanceret)", hvor jeg vælger den anden...
Så spørger den: "Hvor vil du installere Windows?"  og jeg får disse valgmuligheder:
Disk 0 Partition 2 RECOVERY (D:)    10 GB      4.5 GB  Primær

Disk 0 Partition 3 OS (C:)          288 GB    206,2 GB  Primær

lidt kommer der en info, der siger: "Du kan foretage ændringer på partioner ved at genstarte Windows via installationsdisc'en"
Avatar billede jkl87 Nybegynder
08. januar 2011 - 19:35 #14
#13 Når jeg så vælger 2. mulighed, kommer følgende besked:
"Den valgte partition indeholder muligvis filer fra en tidligere Windows-installation. Hvis dette er tilfældet, bliver disse filer og mapper flyttet til en mappe, der hedder Windows.old. Du vil kunne få adgang til oplysningerne i Windows.old, men du vil ikke kunne bruge din tidligere version af Windows."

jeg klikker så 'OK', og så starter installationen, men den sletter ikke alt det der var før...
Avatar billede jkl87 Nybegynder
08. april 2011 - 07:51 #15
Lukket