Avatar billede suppenudel Nybegynder
13. januar 2011 - 13:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fra bærbar til TV

Hej,

Jeg har en bærbar som har en VGA-udgang som det eneste. Hvordan (med hvilket kabel) kører jeg billedet op på på mit fjernsyn? Fjernsynet har indgange som HDMI, Scart, Component og SVHS.

Jeg har købt dette "VGA -> Komponent"-kabel:

http://www.av-cables.dk/billede_kabler/vga_kabel/component_vga/component_til_vga_kabel_2_m_1442_da.html

men det vil ikke virke. TV'et siger bare "Mode not supported".
Det er åbenbart kun beregnet til at sende billedet den modsatte vej.

Hvad kan jeg gøre her?

Mvh.
Avatar billede michael_stim Ekspert
13. januar 2011 - 13:52 #1
Du køber et rgb->scart til dit kabel.
http://www.avxperten.dk/adaptere/videoadapter/rgb-scart-adapter.asp

Glem ikke at få lyden med, der er ingen lyd der ;o)
Avatar billede suppenudel Nybegynder
13. januar 2011 - 13:57 #2
Hej - den havde jeg ikke tænkt på. Vil det sige at jeg bare kan bruge det komponent-kabel jeg har og plugge de tre ledninger i denne?
Avatar billede michael_stim Ekspert
13. januar 2011 - 14:05 #3
Ikke 100% sikker, men burde fungere.
Avatar billede suppenudel Nybegynder
13. januar 2011 - 14:13 #4
Ok, jeg prøver det lige snere, har vist sådan en satan liggende et sted..
Avatar billede suppenudel Nybegynder
13. januar 2011 - 23:32 #5
Hej igen, jeg kan ikke få det til at virke med rgb->scart-adapteren. Den har jo 2 indgange til lyd og 1 til video (den gule)

Mit komponent-kabel ender jo ud i 3 kabler (RGB). Jeg har forsøgt at prøve dem en ad gangen, men det hjælper heller ikke. Nogen forslag?
Avatar billede suppenudel Nybegynder
28. maj 2011 - 13:27 #6
Lukker her.