Avatar billede 999ese Nybegynder
15. januar 2011 - 19:31 Der er 6 kommentarer

batteri

jrg har købt et uorginalt batteri til min dell,men komputeren vil ikke oplade det,skal jeg gå ind et eller andet sted og ændre på noget,hilsen else
Avatar billede Jomuhs Nybegynder
15. januar 2011 - 21:14 #1
Altså de fleste IT ting såsom mobiler og computere står der i manualen at man ikke må bruge u originalt udstyr da det kan ødelægge computeren eller at den u originale ting ikke virker. Så mit råd er at gå ud og investere i et originalt batteri-
Avatar billede claes57 Ekspert
15. januar 2011 - 21:22 #2
det kan jo være, at det gamle batteri også virker, men at lade-delen i maskinen er defekt.
Avatar billede ksoren Nybegynder
15. januar 2011 - 21:26 #3
Der er også skrækhistorierne med de uoriginale batterier som pludselig siger puff.
Avatar billede k_la Nybegynder
16. januar 2011 - 00:17 #4
Det er sandsynligt at det er laderen det er galt med - centerbenet i ladestikket benyttes til at checke (på serieform) hvilken strømforsyning og hvilken effekt strømforsyningen har - det kredsløb der sidder i laderen kan gå i stykker ( har selv en der er defekt) - det medfører at PC'en kan køre på opladeren uden problemer, men batteriet oplades ikke.
Check "strømstyringen" og se om batteriet oplades før du bort dømmer det uoriginale batteri
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. januar 2011 - 15:45 #5
Kan se i er i gang med at hjælpe her.
Vil i svare hende på denne private besked. Ved ikke hvorfor jeg får den, da jeg ikke deltager her... ;)

999ese
Skrevet: 16. januar 2011 kl. 09.57
hvordan tjekker jeg ladestikket om der skulle være noget i vejen med det,tak for jeres svar,hilsen else
Avatar billede k_la Nybegynder
16. januar 2011 - 17:18 #6
Hvis det er en DELL med XP så gå ind på "kontrolpanel" - "strømstyring" og vælg faneblad "batterimåler", her er der en status for batteri og oplader, hvis ikke der står "[lader op]" som status, så virker oplader eller lade kredsløb i Dell ikke.
Check så det samme med det gamle batteri, hvis der ikke vises "[lader op]", så prøv at låne en anden Dell oplader og check status med den.