Avatar billede dressman1 Praktikant
16. januar 2011 - 11:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Creative game port + inf fil

Hej til alle eksperterne :0)

Mit problem er som følger.
Jeg har opgraderet mit pc fra XP til Windows 7 - det virker bare som det skal ingen problemer der.
Mit problem er at pludselig virker min lyd ikke. Jeg har et lydkort fra creative i pc'en - Efter opgraderingen gik jeg ind på Creative's hjemmeside og downloadede den sidste nye driver - det virkede fantastisk.......... i en halv time så virkede det pludselig ikke mere. Nu har jeg slet ingen lyd på min pc. Når jeg går inde på Creative's hjemmeside skriver den at jeg har sidste nye driver. Creative står også som standard enhed. Når jeg går ind i enhedshåndtering kan jeg godt finde Creative lydkortet, men der kommer et udråbstegn ved "creative game port".
Fint nok, men jeg kan IKKE opdatere driveren til gameporten ???
Der kommer en fejlmeddelelse frem med problemer med INF filen.
INF filen kan jeg heller ikke opdatere ?? HVAD GØR JEG FOR AT FÅ LYD PÅ MASKINEN ????

Håber at der er nogle der kan hjælpe en mand i nød ? :O))
Avatar billede haverslev Novice
16. januar 2011 - 12:03 #1
Prøv først at gå i enhedshåndtering, h-klik på dit lydkort og vælg Opdatere driversoftware, navigere hen til det sted hvor du har downloadet lyddriveren.
Find frem til INI filen i den lyddriver mappe - ok

Ellers:
Går i enhedshåndtering igen, h-klik på de enheder der er under LYD, Video osv.
Klik på fjern på hver linie og genstart pc`en.
Den vil nu selv installere alle driverne igen
Avatar billede dressman1 Praktikant
16. januar 2011 - 12:13 #2
Tak for svaret.

1) Når jeg prøver at fjerne driveren lukker computeren pludselig ned - den skriver at den har fundet en uventet fejl.

2) Jeg er ikke en pc haj, så jeg aner ikke hvordan jeg finder frem til mappen med ini filen.

Tak for at hjælpe en knüdel :O)
Avatar billede haverslev Novice
16. januar 2011 - 12:35 #3
Hvad hedder din pc ?  (navn og model nummer)

Det tyder på, at det er en forkert driver der evt. er installeret.

Hvis du har downloadet flere forskellige, så skal du lige fjerne/slette dem og kun beholde den du du skriver om i dit indlæg
" Efter opgraderingen gik jeg ind på Creative's hjemmeside og downloadede den sidste nye driver - det virkede fantastisk.........."

Så går du i start, h-klikker på Computer, klikker på Egenskaber.
Klik på Enhedshåndtering oppe i venstre side.

Find linjen Enheder til Lyd, Video og spil - tryk på > udfor linjen.
H-klik på de linjer der er under den linje du lige har åbnet og vælg fjern - genstart osv. som tidligere skrevet
Avatar billede dressman1 Praktikant
16. januar 2011 - 13:22 #4
Hej igen,

Min pc er en Asus Intel Socket 478 P4C800-E deluxe

Mit Creative lydkort er et SoundBlaster Audigy 2ZS
Sidste nye download er 2.18.0017

Når jeg har slettet alle lyd drivere og genstarter, ja så installerer den driverne igen, men der kommer en fejl under ukendte enhed. Når man prøver at opdatere den så kommer der en fejlmeddelse frem med at den har fundet en fejl under opdateringen og den handler om creative game port. MEN i og med at det virkede i starten i en halv time så kan det sguda ikke bare holde op med at virke ???
Avatar billede dressman1 Praktikant
16. januar 2011 - 16:44 #5
Løsning Fundet !!

Efter lang tids forsøgen fik jeg endelig slettet driveren uden at min pc lukkede ned uden grund.
Derefter fik jeg hentet driveren igen og så virkede igen.
Mærkeligt at løsningen var en jeg allerede havde prøvet mindst 10 gange, men uden held.....

Tak for hjælpen.
Avatar billede haverslev Novice
16. januar 2011 - 17:24 #6