Avatar billede lasse_petersen Nybegynder
16. januar 2011 - 15:31 Der er 5 kommentarer

Bundkort, kan ikke finde harddiske!

Hejsa Godt folk.

Jeg købte for et par dage siden et brugt EVGA X58 Sli Classified bundkort, med tilhørende 1000watts strømforsyning, som erstattede mit gamle hardware.

Problemet er så at efter skiftet at bundkort og strømforsyning vil det nye system ikke finde nogle af mine 3 Sata harddiske.

Har talt med de oprindelige ejer af det bundkort jeg lige har købt, han har været meget hjælpsom og fortæller så at han faktisk lige havde hans pc sluttede til med hans egne harddiske uden problemer dagen før jeg modtog det.

Mine harddiske fungerede uden problemer i mit gamle system, så jeg er helt sikker på at de også fungere.

Jeg har indtil videre prøvet på at løse problemt ved at:

Skifte SATA Stik

Skifte Strøm kabler.

Resette bios

Tage litium batteriet ud af mit bundkort.

Jeg har haft mit dvd drev sluttet til (også sata) det fungerede uden problemer og blev fundet af mit bundkort med det samme. Så jeg satte en af mine harddiske til med samme sata og strøm stik som dvd drevet, dog med det resultat at harddisken ikke blev fundet.

Jeg er lidt på herrens mark, håber i kan hjælpe mig.

Mvh. Lasse
Avatar billede lasse_petersen Nybegynder
16. januar 2011 - 16:20 #1
Jeg har lige opdateret bios til den nyeste version, dette hjalp heller ikke.
Avatar billede hestetyv Nybegynder
16. januar 2011 - 16:23 #2
Sata controller skal måske opdateres på MB ?
Avatar billede lasse_petersen Nybegynder
16. januar 2011 - 16:35 #3
bliver den ikke det, ved en alm. bios update ?
Avatar billede hjolsen Ekspert
16. januar 2011 - 17:29 #4
Hvilken indstilling har SATA ? ACHI -IDE - RAID ?
Avatar billede 220661 Ekspert
16. januar 2011 - 18:21 #5
Hvilket syresystem har du installeret på dette bundkort?
Er du sikker på du ikke mangler sata drivere?
Eller slå ACHI fra i bios som hjolsen er lidt inde på.