Avatar billede hestetyv Nybegynder
16. januar 2011 - 16:21 Der er 6 kommentarer

Amilo vil ikke starte op

Hejsa,
Jeg har en Fujitsu Siemens Amilo Pa2548 som ikke vil starte op. Den kan ikke tændes med batteri i, der blinker lyset lige, og mere sker der ikke. Når strømforsyningen er i, og batteriet er taget ud, kunne jeg for nyligt starte den op, uden problemer. Den kørte flere dage.
Nu vil den så slet ikke starte op og boote, den lyser, og blæseren kører hurtigt, men det er så også det eneste der sker. Jeg kan slukke den igen på powerknappen, og tænde den igen, men hverken bios eller andet vises på slærmen.
DVD drevet kan heller ikke skubbes ud, wifi knappen virker dog stadig.
Har haft ram moduler ude, harddisk ude, men samme resultat. Den meler ikke engang fejl, selvom der hverken er Ram eller harddisk i den. Jeg har haft CPU ude, rense, og give en ny omgang kølepasta, men heller ikke det hjalp desværre.

Mon det er bundkortet der er stået helt af ? Den indikerer iøvrigt ikke opladning når batteriet er monteret, og strømforsyning er sat til.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. januar 2011 - 18:17 #1
Prøv at fjerne al strømmen fra den og hold power knappen nede i 10 sek. Genmonter og se om den så starter.

Hvis den kommer op at køre må du prøve at gå ind i strømstyringsmondulet og se om der er indstiller her der skal rettes. Kan måske også være en bios ting med opladningen. Har hørt om det før, men har dog ikke selv erfaringer med det da jeg selv bruger stationær.
Avatar billede hestetyv Nybegynder
16. januar 2011 - 19:05 #2
Har eksperimenteret lidt nu. Når den står uden batteriet på, og kun med strømforsyning, så kan den startes op efter ca 10 min. Lukker man den ned, og starter den op igen lige efter, så fejler den.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. januar 2011 - 19:15 #3
Også selvom du prøver "strøm" trikket?
Avatar billede hestetyv Nybegynder
16. januar 2011 - 19:59 #4
strømtricket har ingen virkning desværre
Avatar billede josom Nybegynder
06. april 2012 - 12:03 #5
Hej,

Jeg tillader mig lige at komme med her da jeg har en bærebar Fujitsu Siemens Amilo Pa 3553 - 3 år gammel der ikke er brugt så meget, men med næsten samme problem som ovenstående - med den forskel:

at når jeg har den slukket i timer nok til at den bliver kold så starter den ikke igen!

Blæseren køre og der er lys i startknappen, men intet sker. Når jeg kobler strømforsyningen på så sker der noget efter flere  min. Så vågner den og starter normalt!

Jeg får denne fejl:

ERROR 0280
Pres F1 to continue

Når det gøres starter maskinen som normalt!

Det kunne se ud til at den skal blive opvarmet før den vil boote.
Dette er forsøgt:
1. jeg har sat BIOS til boote direkte på Harddisk uden res.
2. sat BIOS til default opsætning uden res.
3. har uden bat holdt startknap nede 10 sek. uden res.

Men den kommer i gang hver gang når den har stået med strømforsyningen på nogen tid ser ud til at den skal opvarmes lidt først!

Men så kan jeg også bruge PC-en alt fungerer normalt!

Når den slukkes og tændes igen umideddelbart efter så starter den normalt, men når den er "kold" har været slukket flere timer så starter den ikke.

Nogen der har et forslag - synes det er for lidt til bare at købe ny!

På forhånd tak for svar

john sommer
Avatar billede josom Nybegynder
06. maj 2012 - 10:56 #6
Ja mange tak for svar men det endte med sat jeg anskaffede mig en ny

Hilsen john sommer