Avatar billede innercitydk Nybegynder
27. januar 2011 - 08:50 Der er 1 løsning

Hjælp til Laser driver

Hej Eksperter.

Jeg søger løsningen på et problem som kræver kendskab til elektronik. Jeg har søgt mange steder uden held, derfor prøver jeg nu herinde.

Jeg har et schematic til en Laser driver (strømforsyning). Denne er en constant current lineær voltage regulator. Der er en 220k trimpot der bestemmer hvor mange Amp der bliver sendt til laser dioden. Jeg har brug for en elektronik ekspert der kan fortælle mig hvordan en ekstra trimpot kan implementeres som bestemmer MAX current. Dvs at den ene trimpot skal bestemme max current, den anden skal så kunne stilles fra 0-MAX.

Schematic findes her: http://c4r0.skrzynka.org/_hv/lasers/LD_drv_2ch_smd_sch.png

Den eksisterende trimpot er R5. Det er denne som skulle kunne stilles fra 0-MAX via en anden trimpot som sætter MAX.

Hilsen

Nicki
Avatar billede innercitydk Nybegynder
28. januar 2011 - 08:47 #1
Lukket