Avatar billede ruffe66 Nybegynder
27. januar 2011 - 09:19 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke åbne diverse dokumenter, der ligger i biblioteker på skrivebordet.

Hej
Jeg kører windows7 og når jeg vil åbne f.eks et dokument i pdf, der ligger i et bibliotek på skrivebordet, kommer der en meddelelse op:
"Denne fil har ikke et tilknyttet program, der kan udføre handlingen. Installer et program, eller hvis et program allerede er installeret, skal du oprette en tilknytning i Standarprogrammer i Kontrolpanel."

Men de dokumenter der IKKE ligger i biblioteker, kan jeg godt åbne.

Hvis jeg via filprogrammet Total Commandor går ind i et bibliotek på skrivebordet kan jeg godt åbne filerne der.

Hvad pokker kan jeg gøre??
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2011 - 10:05 #1
mangler du ikke acrobat reader

http://www.sydtrafik.dk/Default.aspx?ID=2109

du kan hente den her på dansk

http://get.adobe.com/dk/reader/?promoid=DAGCC

m.v.h
Avatar billede vejmand Juniormester
27. januar 2011 - 10:25 #2
Har du prøvet at oprette en tilknytning i Standarprogrammer i Kontrolpanel?
Avatar billede ruffe66 Nybegynder
27. januar 2011 - 10:40 #3
Til treatmenice: Har geninstalleret acrobat reader. Hjælper ikke

Til vejmand: Nej det har jeg ikke prøvet. Er bange for at gøre noget forkert. Hvordan gør man det rigtigt. Jeg ved godt man kan gå ind i standardprogrammer, men der er der forskellige muligheder. Hvad skal jeg vælge osv.
Avatar billede vejmand Juniormester
27. januar 2011 - 10:52 #4
Standardprogrammer -> Knyt en filtype....... -> Scroll ned til PDF -> Marker den -> Rediger program -> Vælg Acrobat Reader
Avatar billede ruffe66 Nybegynder
27. januar 2011 - 11:17 #5
Nu har jeg så lige opdaget,at jeg slet ikke kan åbne nogle biblioteker overhovedet i Windows Stifinder.
Nogle der ved hvad jeg skal gøre.

På forhånd tak
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2011 - 11:35 #6
reparer din windows version eller geninstaler den

m.v.h
Avatar billede ruffe66 Nybegynder
27. januar 2011 - 11:42 #7
Her kommer en nærmere precisering:
Når jeg vil åbne et bibliotek ved at dobbeltklikke med musen vil biblioteket ikke åbne.
Hvis jeg højreklikker med musen og derefter går ned i muligheden Åbn, SÅ åbner biblioteket sig. Kan jeg ikke lave det sådan, at jeg kan åbne biblioteket ved at dobbeltklikke med musen.
Avatar billede vejmand Juniormester
27. januar 2011 - 11:53 #8
http://www.sevenforums.com/tutorials/19449-default-file-type-associations-restore.html

Læs og forstå, hvordan du bruger disse zip-filer.

Den du skal bruge, må være "folder"

Når du har kørt den, tror jeg problemet er løst....
Avatar billede ruffe66 Nybegynder
27. januar 2011 - 13:07 #9
Til vejmand
Fint, fint. Jeg valgte Folder og nu åbner bibliotekerne ved at dobbeltklikke med musen. Tak, du får de 60 point.
Avatar billede ruffe66 Nybegynder
27. januar 2011 - 13:10 #10
til vejmand
Nu virker det igen. tak
Avatar billede vejmand Juniormester
27. januar 2011 - 14:16 #11
Velbekomme, men du tog jo pointene tilbage?????
Du skal ikke selv sende som "Svar", du skal be om "Svar" fra den som har hjulpet dig.....
Men det er for sent, nun hvor du har snuppet pointene igen....
Avatar billede ruffe66 Nybegynder
27. januar 2011 - 16:21 #12
Hej vejmand
Det er jeg altså ked af. Var så forhippet på gøre det rigtigt fordi jeg var glad, at jeg gjorde det forkert. Undskyld. Skal jeg lave et spørgsmål til dig på 60 point, så sørger jeg for at du får de 60 point?
Avatar billede vejmand Juniormester
27. januar 2011 - 21:52 #13
Nej, pyt med det, kan jo se det ikke var med vilje. Bare husk det til en anden gang. :-)
Godt du fik det fikset.