Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2001 - 23:41 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Record i CS????

Hvordan optager jeg i CS så jeg kan få det ud i AVI, MPEG, osv. og ikke bare \"record demo\" i consolen

VH/ Gregers
Avatar billede htmlkrede Nybegynder
28. juli 2001 - 23:48 #1
Jeg lytter gerne med på et svar..

//htmlkrede
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2001 - 23:51 #2
hehe
Avatar billede bjd Nybegynder
28. juli 2001 - 23:52 #3
Ikke at jeg aner noget som helst om det...men hvad er CS? :o)
Avatar billede rapperand Nybegynder
28. juli 2001 - 23:54 #4
Det kan du når HLTV kommer... Læs mere på http://ganes.jubii.dk/cs
Avatar billede kapla Nybegynder
28. juli 2001 - 23:55 #5
appenddemo <demoname>  = records a demo and appends it to the demo file in existence at Half-Life/Valve/demo.dem

record <filename> = begins to record a demo and saves it to Half-Life\\Valve\\<filename>.dem

stop = stops the recording of a demo

Avatar billede rapperand Nybegynder
28. juli 2001 - 23:56 #6
Avatar billede dasrobot Nybegynder
29. juli 2001 - 01:44 #7
Optag en demo (skriv \"record demonavn\" i consolen...når den er færdig skriv \"stop\") (eller find en der er lavet). Når du har demoen klar, skift opløsning til 300x200. Gå ind i consolen og skriv \"timedemo demonavn\", dette vil gøre den klar. nu skal du skrive \"startmovie nytnavn\", og så \"timedemo demonavn\" igen. det vil se ud som om du ser demoen i 1fps, men det er normalt. Man bruger timedemo istedet for playdemo, fordi timedemo afspiller hvert billede, og man vil få et meget pænere resultat.

Når din demo er færdig med af afspille, skriv \"endmovie\". nu skulle der ligge en stor fil i din hl/cs mappe som hedder det du skrev i \"startmovie nytnavn\". du skal nu bruge mkmovie.exe til at lave filen til bitmaps. du skal bare tage demo\'en og føre den over på mkmovie.exe og den vil lave bitmaps\'ne, de skulle gerne blive lagt i samme mappe som demo\'en. man skal så bruge et program til at lave alle bitmaps\'ne til en .avi film , du kan f.eks bruge VideoMach. det er rimeligt nemt at bruge. start VideoMach op. gå ind i \'file\', \'open\'. markere alle bitmaps og tryk på \'open\'. hvis den failer, så prøv med lidt af gangen, man kan herefter rykke rundt på dem og tilføje musik hvis man har lyst, men der skal man bruge et godt .mp3 program som f.eks Goldwave. når du har lavet filmen som du vil have den så tryk på den lille diskette over den boks i midten.

nu kommer den og spørger efter en navn på filmen, skriv dette og vælg avi som format. vælg video oppe der hvor der står files/video/audio. Find Frame Rate boksen, og fjern krydset i \'automatic\',. prøv dig frem til hvilken fps der giver der bedste resultat. tryk \'OK\' for at gemme opsætningen. nu skal du trykke på lynet for at lave filmen. når den er færdig, skulle du gerne have en film klar. VideoMach er ikke så god til at komprimere, så hvis du vil lave filmen så den fylder halvt så meget så brug DivX encoding. Man kan bruge VirtualDub til dette. Du skal bruge High-motion encoding, og når den er helt færdig skal man bruge et DivX codec for at se den.
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2001 - 19:03 #8
Takker
Avatar billede dasrobot Nybegynder
31. juli 2001 - 20:54 #9
Det var så lidt