Avatar billede bouniaz Nybegynder
01. februar 2011 - 22:57 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Netværksprinter via D-Link DIR-635

Er der nogen, der kan svare mig på, hvorfor jeg ikke kan få min printer frem, når jeg tilslutter den vores nye trådløse router?

Jeg har haft den tilsluttet routeren, vi havde fra Cybercity uden problemer (Brother DCP-9040) - Men nu har vi skiftet til fibernet fra Sydenergi, og måtte i den forbindelse også skaffe os en ny trådløs router.

Men når jeg tilslutter printeren i denne, kan installationsprogrammet til printeren - og ej heller Windows 7 (64 bit) - finde printeren. Ergo må jeg gå ud fra, at routeren ikke skaber en forbindelse. Men har dette noget med opsætning af routeren at gøre?

Den "opfører" sig generelt mærkeligt! Vi kan nemlig også kun få hver vores nyeste bærbare koblet på (2 stk.) - Ingen af de 2 gamle bærbare kan få lov til at få en netværksadresse fra den. Jeg formoder, at det måske kan være noget af det samme, som sker for printeren - At den ikke kan få en netværksadresse??

Nogle bud på en løsning?
Avatar billede wanthai Nybegynder
01. februar 2011 - 23:35 #1
Hvad har du gjort?
Har du en installations CD eller lignende til printeren?
Ellers skal du finde dens IP adresse. Det kan du i printerens men vil jeg tro. Derefter går du ind i printere og tilføj en printer > næste >
her skal du søge en local printer, husk at fjerne fluebenet i "find installr...." > her kan du prøve om du ikke kan finde porten i dropdownmenue. Ellers marker opret en ny port, og hvis den ikke optræder her, vælger du og markere standard TCP/IP port > her er det at du har brug for at kende printerens IP.

Held og lykke
Avatar billede bouniaz Nybegynder
02. februar 2011 - 10:06 #2
Brother har et program, BraAdmin, til at installere med, når det skal køre på netværk. Og derefter skal man installere driver mv., som hentes fra Brothers downloadside.

Men BraAdmin kan altså heller ikke finde printeren på netværket.
Avatar billede bouniaz Nybegynder
05. marts 2011 - 10:12 #3
Det viste sig, at det var pga. forskellige IP-adresser, at printeren ikke ville "findes".
Da jeg først fik ændret printerens IP adresse til noget, der mindede om netværkets, så fungerer det.