Avatar billede kurtj Nybegynder
29. juli 2001 - 19:34 Der er 20 kommentarer og
3 løsninger

WebCam til overvågning

Hvilket cam er bedst, mht. softvare, billedkvalitet.

Skal bruges til overvågning på virksomhed, med upload til hjemmeside.

Logitech ???
Avatar billede sippo Nybegynder
29. juli 2001 - 19:42 #1
teledanmark har et logitech på tilbud til 199,- med 10 timers nettid.har selv sådan et og det er  godt .
Avatar billede nomiz Nybegynder
29. juli 2001 - 19:46 #2
Jeg er ret sikker på at pris er temlig underordnet i forhold til kvalitet når vi snakker om firmabrug. - Logitech\'s billige til 199,- er nok ikke det bedste man kan få.
Et 3COM HomeConnect PC Digital WebCam. Virkele godt cam.

/vh
Simon
Avatar billede nomiz Nybegynder
29. juli 2001 - 19:47 #3
Det er vist til ca. 1400 kr på EDBpriser. Ved ikke helt
Avatar billede kurtj Nybegynder
29. juli 2001 - 19:47 #4
Nu laver logitech jo flere, såå hvad hedder den?? Hul i nettid, jeg har Adsl flatrate.
Avatar billede sippo Nybegynder
29. juli 2001 - 19:52 #5
det er QuickCam Express det skulle koste normalt 499,- uden nettid.jeg solgte min nettid til en ven for et beskedent beløb.det har flotte bilder det er sikkert ikke ligeså godt som 3COM HomeConnect PC Digital WebCam .men det er godt og billigt
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
29. juli 2001 - 19:56 #6
QuickCam Express giver IMHO lousy billedkvalitet! Det giver grumsede og rødlige billeder! Invester hellere lidt ekstra penge og køb f.eks. et Creative Video Blaster WebCam til 7-800 kr! billedkvaliteten er rigtig flot og softwaren er god!
Avatar billede kurtj Nybegynder
29. juli 2001 - 19:59 #7
Hvae!! kimr, Er det sådan du har??
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
29. juli 2001 - 20:01 #8
nej, det er min kæreste der har sådan et! jeg har selv et Logitech QuickCam VC som også leverer fremragende billedkvalitet (nypris 1200 kr)
Avatar billede kurtj Nybegynder
29. juli 2001 - 20:13 #9
Hvor lang er ledningen på sådan en svend?? Den må nemlig gerne være rimelig lang.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
29. juli 2001 - 20:15 #10
den er ca. 1½ meter
Avatar billede kurtj Nybegynder
29. juli 2001 - 20:19 #11
Hmm, det var ikke ret meget. Men det kan vel forlænges. Har du nogle billeder fra cam`et, monstro??

Sidder og kigger på Webcam pro 3000!!
Avatar billede kurtj Nybegynder
29. juli 2001 - 20:20 #12
Quickcam pro 3000!!!
Avatar billede kurtj Nybegynder
29. juli 2001 - 20:22 #13
Og som novice inden for upload med webcams, er der noget i softvaren til log on på hjemmesiden ?? Pass o.s.v ??
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
29. juli 2001 - 20:25 #14
vent lige, så finder jeg noget til dig :)
Avatar billede kurtj Nybegynder
29. juli 2001 - 20:27 #15
Ja dak!!
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
29. juli 2001 - 20:29 #16
jeg bruger selv programmet TrueTech WebCam 2.2 Personal Edition
herfra: http://www.truetech.com/webcam/
det leverer strwaming video! jeg har nu tændt for mit webcam så du kan se kvaliteten af billederne!
www.ghostcom.dk
klik på kameraet med sombrerohatten på!
Avatar billede kurtj Nybegynder
29. juli 2001 - 20:34 #17
Nøj, du er blevet klippet hva!! ;) *G*

Det softvare er ikke med cam`et er det ??
Avatar billede kurtj Nybegynder
29. juli 2001 - 20:35 #18
Kvaliteten er udemærket, da det skal bruges til maskinovervågning.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
29. juli 2001 - 20:38 #19
ja *GG*
nej, den software der er med kan ikke bruges til streaming video! kun til at uploade billeder med hvert x antal sekunder! jeg har aldrig selv brugt det da TrueTech WebCam 2.2 Personal Edition nok er det bedste program jeg har set til streaming video og som er gratis! Det er nemt at sætte op og man får sit eget camerades-domæne gratis osse!
Avatar billede jelzin101 Praktikant
29. juli 2001 - 20:41 #20
hvis firmaet har nogen software udv. ansat kan i hente noget sdk på logitechs hjemmeside og få et skræddersyet prog. man kan endda få funktionalitet som cameraet ikke offiecielt understøtter....
-mit er et express som ifl. logitech ikke understøttede motion detect... så prøvede jeg alligevel at implemetere det og, så virkede det fint...
Avatar billede kurtj Nybegynder
29. juli 2001 - 20:44 #21
Okay, streaming er nok ikke nødvendigt. Jeg takker for svarene, og vil kigge lidt på varene!!
Avatar billede kurtj Nybegynder
29. juli 2001 - 20:46 #22
Det har vi ikke jeltzin101!! Ikke en IT-virksomhed.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
29. juli 2001 - 22:05 #23
tak for point :)
www.fotx.net/kimrosgaard